Szkielet a mięcho

Puść wodze swojej wyobraźni, wciel się w rolę fikcyjnej postaci która istnieje tylko dzięki Tobie.

Szkielet a mięcho

Postprzez Pafnucy » 4 kwi 2012, 12:04

Często spotyka się hasła czy zawołania o nowatorskość w RPG. Chodzi mi tu zarówno o fantasy, jak i s-f. Moim zdaniem, należy spojrzeć prawdzie w oczy!

Przez wiele lat, w fantasy i s-f powtało już wiele. Obecnie trudno o nowatorskość. Tyle lat doświadczeń dało nam pewne szkielety (przygód, scenariuszy, etc.). Dlatego nie traćmy czasu na wymyślanie (nader często na siłę) kolejnego szkieletu, ale skumy się na najważniejszym- czyli na mięsku.

Niech to będzie kolejny szkielet Władcy pierścienia- odnaleźć coś i zabrać do miejsca X, by tam zniszczyć lub zrobić coś innego. Ale starajmy się wymyśleć ciekawą opowieść, pełną ciekawych bohaterów, walk godnych wspominania, zapierających dech w piersiach momentów, akcji podnoszących adrenaline.

Nie bójmy się schematów!
Starajmy się po prostu je ciekawie opowiedzieć.

To takie moje przemyślenie, być może wywiąże się z tego dyskusja 8)
Obrazek
Pafhammer, czyli fanowska strona fanatyka Warhammera
Bo każda prawdziwa fanowska strona musi mieć pochodnię!
http://pafhammer.net/
Avatar użytkownika
Pafnucy
 
Posty: 189
Dołączył: 18 lut 2012, 20:49
Lokalizacja: Legionowo Piaski + Warszawa

Re: Szkielet a mięcho

Postprzez morfin » 4 kwi 2012, 12:11

Owszem, ale co uważasz za szkielet i schemat?
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Re: Szkielet a mięcho

Postprzez Pafnucy » 4 kwi 2012, 13:26

morfin napisał(a):Owszem, ale co uważasz za szkielet i schemat?


Przykładowo coś takiego może być szkieletem.

Schematem może być odnalezienie magicznego przedmiotu, który jest rozbity na "n" części, aby go zjednoczyć i użyć do zniszczenia wielkiego złego.
Obrazek
Pafhammer, czyli fanowska strona fanatyka Warhammera
Bo każda prawdziwa fanowska strona musi mieć pochodnię!
http://pafhammer.net/
Avatar użytkownika
Pafnucy
 
Posty: 189
Dołączył: 18 lut 2012, 20:49
Lokalizacja: Legionowo Piaski + Warszawa

Re: Szkielet a mięcho

Postprzez morfin » 4 kwi 2012, 16:34

Nie mam nic przeciwko schematom, zabawa nimi jest często przednia, ale nie uważam za stratę czasu wymyślania czegoś nowego. Zresztą, nowe nie oznacza nigdy nie wykorzystywane. Niektóre schematy są już mocno zgrane, inne nie są nawet znane. Korzystanie z tych drugich często sprawia wrażenie zupełnie nowego pomysłu. Do tego dochodzą te naprawdę nowatorskie. Raz na jakiś czas przytrafiają się chyba każdemu MG. Prawdą jest jednak, że poleganie jedynie na tychże właśnie, nie jest ani dobre, ani potrzebne. Często to właśnie utarty i znany wszystkim doskonale schemat potrafi zapewnić prawdziwą zabawę, trzeba go tylko umieć odpowiednio "ubrać".
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Re: Szkielet a mięcho

Postprzez Pafnucy » 5 kwi 2012, 10:57

morfin napisał(a):Nie mam nic przeciwko schematom, zabawa nimi jest często przednia, ale nie uważam za stratę czasu wymyślania czegoś nowego.


Chodziło mi o to, że często Mistrzowie Gry "boją" się skorzystania z tych schematów. No bo przecież była już kampanią z zebraniem magicznego artefaktu rozbitego na "n" części. Siedzą, głowią się i czasem z tego powstają "potworki".
Obrazek
Pafhammer, czyli fanowska strona fanatyka Warhammera
Bo każda prawdziwa fanowska strona musi mieć pochodnię!
http://pafhammer.net/
Avatar użytkownika
Pafnucy
 
Posty: 189
Dołączył: 18 lut 2012, 20:49
Lokalizacja: Legionowo Piaski + Warszawa


Powrót do Gry fabularne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 21 maja 2019, 16:51 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron