Dark Fantasy by Kristof - wprowadzenie

Wszelkiego rodzaju sesje na naszym Forum.

Dark Fantasy by Kristof - wprowadzenie

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 25 cze 2009, 23:11

Świat się zmienił. Nie ma już Elfów i Krasnoludów. Pozostały po nich jedynie ruiny i tajemnice. Magia w świecie ludzi jest tępiona, a władający nią – prześladowani.

Dominujące Królestwo Keltaru, dzięki swojemu przymierzu z Kościołem, zdobyło na znaczeniu w ostatnich stu latach. W dzisiejszych czasach, przymierze między Tarnasem, stolicą Keltaru, a Baltese, Miastem Patriarchy, jest silniejsze niż kiedykolwiek. Władający potężnym państwem August IV zdołał podczas okresu swojego panowania uzależnić od siebie, w mniejszym lub większym stopniu, część państw ościennych, kontynuując politykę swojego ojca, Tytusa II Pobożnego. Wpływ polityczny i handel sprawił, że zachodnie Królestwo Vysogrodzkie zostało w zasadzie kompletnie zdominowane, a na tronie zasiada całkowicie lojalny Augustowi IV (a przez część Vysogrodzian nazywany Zdrajcą), Książę Ruryk. Kilkanaście powstań wykrwawiło jedynie gęsto porośnięty lasem kraj, i złamało morale jego mieszkańców. Na wschodzie, drobne górskie państwo Tarwen jest w zasadzie traktowane jak prowincja Keltaru. Jego los podzieliły inne kraje przy wschodniej granicy rosnącego molocha: Ligonbrand, Noirvia, Helerond i wiele innych.

Inne tereny są jednak, przynajmniej póki co, wolne od wpływów Keltaru. Daleko na zachodzie, za pustynią, leży Valraso, egzotyczny kraj pełen tajemnic i niespodzianek, które jedynie czasami docierają do Księstwa Vysogrodu i dalej. Królestwo Augusta IV prowadzi z jego mieszkańcami handel, mimo krytyki ze strony Patriarchy, Konstantego XII, komentującego głośno fakt, że ludzie z Valraso nie podzielają religii rozpowszechnionej w Keltarze.

Na południu, granicząca z Keltarem Taledoria, pod władzą Carolusa I przygotowuje się na odparcie inwazji. Gdy Carolus I publicznie skrytykował Patriarchę, twierdząc że faworyzuje on Augusta IV i upolitycznia wiarę, ten ekskomunikował władcę. Całe państwo stanęło murem za dobrze ocenianym Namiestnikiem, który pozostał wierny swojej religii, lecz nie uznaje zwierzchnictwa Konstantego XII, a nawet, jak niektórzy mawiają, modli się gorliwie aby głowa kościoła zmarła szybko i w nieprzyjemnych okolicznościach. Na południowej granicy Keltaru zbierają się wojska, a Taledoria twierdzi, że jest gotowa na wojnę za, jak sami to ujmują „Prawdziwe Oblicze Wiary”. Czy konfrontacja nastąpi za miesiąc, za rok, czy jutro – tego nie wie nikt, ale wydaje się że starcie ideałów jest nieuniknione.

Wschód, za ościennymi państwami uzależnionymi od Keltaru to dawne ziemie Elfów. Mimo iż ostatni przedstawiciele tej niegdyś potężnej rasy zmarli ponad 400 lat temu, do dziś popularna jest opinia, że w ruinach ich miast, twierdz i zamków zalęgły się upiory i demony. Tylko najodważniejsi się tam zapuszczają, a wielu z nich nie wraca. Noirviańczycy opuścili wschodnią granicę swojego państwa, twierdząc że zawodzenia w nocy i niespodziewanie umierający mieszkańcy wiosek i miast to sprawka sił nieczystych.

Północ, niegdyś również w rękach Elfów, to rozbity kraj, a raczej konglomerat miast i małych państewek, zwany Rokerią, który czerpie z Elfiej tradycji. Nie wyznają oni Ojca Nas Wszystkich, a ich religia ma korzenie w wierzeniach starożytnych ras. Używają oni też Magii, która w Keltarze jest tępiona. To właśnie to „grzeszne usposobienie” spowodowało, że Patriarcha wyklął Północ, prowokując trwającą już od dobrych dwudziestu lat nieustanną Krucjatę. Rycerze Zakonu Świętego Albrechta nie wygrywają jej jednak, gdyż górzyste tereny Rokerii sprawiają że wszyscy którzy chcieliby się po nich poruszać bez odpowiedniej ich znajomości są skazani na porażkę.

Tymczasem, wydawałoby się, że wszędzie pojawiają się upiory i kreatury prosto z koszmarów. Drogi są niebezpieczne, zatrzymywanie się na rozstajach grozi śmiercią, a i czasami schronienie się pod dachem opuszczonego zajazdu okazuje się być bardzo złą decyzją. Po Keltarze podróżują Egzorcyści i Inkwizytorzy, chroniąc bezbronnych przed wpływem zła, ale równie często, pomyłkowo oskarżając niewinnych o konszachty z plugawymi mocami. Wyjęci spod prawa i mordowani bez procesu Magowie kryją się, formując tajne Sabaty i starając się walczyć z Ciemnością na swój sposób. Magia jednak nie została przeznaczona dla ludzi, i powoduje ona wśród władających nią śmiertelników nieodwracalne zmiany: od ataków padaczki poprzez wybuchy gniewu, aż po trwałe kalectwo lub deformację. Część z nich stara się przedostać do Rokerii, aby tam szkolić się wśród „swoich”, lecz wszystkie przełęcze są zablokowane przez Rycerzy Zakonu Świętego Albrechta, którzy nie przepuszczają nikogo, a często także sądzą podrożników o herezję i konszachty z magią. Na tej granicy nie przestają płonąć w nocy światła...

Krasnoludzkie wynalazki są powoli poznawane. Znaleziono już zastosowanie dla Krasnoludzkiego prochu – wyrób broni palnej w Keltarze ruszył pełną parą i choć wciąż zawodne, Muszkiety i Pistolety, a także Armaty, już wkrótce zmienią oblicza bitew i potyczek. Inne mechaniczne twory zostały już zastosowane wcześniej: prasa drukarska, broń oblężnicza, a także wiedza, taka jak techniki murarskie lub tajniki dotyczące wydobywania i obrabiana kruszców.

W tym świecie, w którym klasyczne średniowieczne powoli przechodzi w renesans, gdzie egzotyka miesza się z konserwatyzmem i gdzie to, co inne, jest uznawane za wrogie, toczy się nasza sesja... Piszcie jakiej wiedzy potrzebujecie żeby stworzyć sobie postacie, i czekam na propozycje.

Podaję inspiracje dla krajów:
- Keltar: Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego
- Valraso: Kraje Arabskie
- Księstwo Vysogrodzkie: Polska/Czechy/Węgry/Ruś
- Tarwen: Włochy (pomysł znajomych, państwo opracowane na potrzeby pierwszej sesji w tym świecie)
- Taledoria: Francja

Możecie się tym kierować wymyślając imiona.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Powrót do Gry na Forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 26 maja 2019, 18:32 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron