Trekt - zarys świata i mechaniki

Wszystkie systemy RPG które nie mają póki co swego działu.

Trekt - zarys świata i mechaniki

Postprzez tecbug » 24 sty 2008, 14:58

Oddaje do waszej oceny zarys mojego systemu RPG, nad ktorym caly czas pracuje (mam juz 47 stron podrecznika).
Piszcie wasze komentarze, uwagi, co sie podoba a co nie. Wszelkie opinie sa dla mnie wazne (dotyczace swiata, lub mechaniki QUED4).

http://tecbug.pl/gry/trekt_zarys.pdf (628KB, 8 stron)

Troche bardziej okrojone informacje znajdziecie tez na stronie: http://tecbug.pl/trekt.html i http://tecbug.pl/qued4.html
tecbug
 
Posty: 19
Dołączył: 24 sty 2008, 09:36

Postprzez Hannibal » 24 sty 2008, 15:59

Przeczytałem trochę i jedna podstawowa rzecz rzuca mi sie w oczy. Jak do jasnej ciasnej w sto dni ludzkość zdołała sie tak zorganizować??!! Skąd wziąć surowce na miasta? Ile w ogóle było tych rozbitków? Itp. Jednym słowem IMO zbyt mała różnica czasu dzieli totalny chaos od zorganizowanych miast i handlu. Nawet przy pomocy XXII wiecznych maszyn jest to nie możliwe, chyba że posiadają zdolności znane z suprime commander'a to znaczy z wiązki energii i materii zrobić co im się żywnie podoba, ale jak rozumiem nie ma tam mowy o czymś takim. Jest natomiast przemysł, rolnictwo itp. No to jak na mój gust te sto dni to trochę za mało. Myślę sobie, drugie trzecie pokolenie ale to z kolei było by z 50 lat, można wiec zastosować przyspieszenie procesów dorastania. Tak w dziesięć lat dałoby się "wyprodukować" odpowiednią masę ludzką, a żeby zasiliła ona to wszystko o czym piszesz....
Ale pomysł fajny, kojarzy mi się ze Starcraftem, ale spoko. Po prostu jak wymyślasz system bez magii to trzeba się trochę powstrzymywać i myśleć tym co realne:/
Hyde: "oh...weather kicks ass...!"
Avatar użytkownika
Hannibal
 
Posty: 787
Dołączył: 29 wrz 2005, 16:02
Lokalizacja: małe pod warszawskie piekiełko

Postprzez Misiekh » 24 sty 2008, 18:32

Na razie tylko rzuciłem okiem - masz u mnie plus za to, że to system hard SF, brakuje takiego :) Jak przeczytam całość to się wypowiem dokładniej :)
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Gnom » 25 sty 2008, 01:18

Hannibal napisał(a):Przeczytałem trochę i jedna podstawowa rzecz rzuca mi sie w oczy. Jak do jasnej ciasnej w sto dni ludzkość zdołała sie tak zorganizować??!!

No to faktycznie rzuca się w oczy. Jeszcze bardziej to widać później gdy okazuje się że to nie 100 dni, tylko 66 dni własciwie... Bo doba na tej planecie trwa 16 godzin, więc 100 dni tej planety to obecne dwa ziemskie miesiące.

Całkiem całkiem. Nie powiem. Od Starcrafta o wiela bardziej przypomina mi to raczej rozwinięcie fabuły "Mój własny wróg" :)
There is no happiness without slavery. Slavery is the key to happiness.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gnom
 
Posty: 302
Dołączył: 17 lut 2005, 08:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez tecbug » 25 sty 2008, 09:49

"102-go dnia zostaje ustalona konstytucja Trektu i przedstawione ujednolicone zasady prawne obowiązujące na całej planecie." - to raczej nie jest jednoznaczne ze zbudowaniem cywilizacji. To właśnie umożliwia jej budowanie.
102 dnia przeżyło ok 30 000 kolonistów. Miasta dla nich to na pewno nie metropolie, ktore buduje się kilka pokoleń...
A surowce biora z jaskiń, które są w nie bardzo bogate. Uznałem, że nie jest to informacja warta wrzucenia do 8-stronnicowego zarysu świata.
tecbug
 
Posty: 19
Dołączył: 24 sty 2008, 09:36

Postprzez Jok » 25 sty 2008, 09:56

Gnom napisał(a): Bo doba na tej planecie trwa 16 godzin,(... )

o wlasnie mam pytanie - jak u kolonistwo z tak zwanym rytmem dobowym? normalnie organizm jest przystosowany do 24 godzinnego cyklu aktwywnosci: czlowiek mniejwiecej jest aktywny od 8 rano do 23 czyli 15 godzin - a to prawie tyle co tutejsza doba.
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez tecbug » 25 sty 2008, 10:18

No ciezko, nawet mozna tym uprzykrzyc troche zycie - beda senni i czuli sie zdezorientowani (kara -1 do precyzji i inteligencji), ale w koncu sie przyzwyczaili (po ok 7 dniach można zniwelować).
Dzieki ze zwrociles na to uwage, dopisze w podreczniku.
tecbug
 
Posty: 19
Dołączył: 24 sty 2008, 09:36

Postprzez Gnom » 25 sty 2008, 10:41

Joku, moze cyklicznie :D w dni parzyste pracujesz, w dni nieparzyste śpisz :D.

tecbug, nie no, weź pod uwagę że to jest około 60 ziemskich dni. Odliczając nawet 6h snu dziennie to zostaje Ci 45 ziemskich dni na: uchwalenie konstytucji i zasad prawych obowiązujących na całej planecie. W te 45 dni jednocześnie wystarczyły na ustabilizowanie gospodarki rozwiniętej na tyle, by rację bytu miały korporacje, firmy ochraniarskie i ekspedycyjne. Dodatkowo, 40 tamtejszych dni trwała wojna (a z opisu, nie mała potyczka, ale walka z przeważającymi siłami wroga). Moim zdaniem miałoby to sens, gdybyś zamienił dni na miesiące. Wtedy 102 miesiące, czyli 8,5 roku byłoby sensowne chociaż też byłoby ciężko zmieścić to wszystko. Zdacydowanie za mało czasu i raczej nie przypomina to rozbicia się na planecie, wojny i odbudowy cywilizacji - ale teleportowanie się z gotowymi projektami.

Podsumowując liczbowo:
Do cywilizacji: 102 dni x 16h = 1632h / 24h = 68 dni ziemskich
Wojna: 40 dni x 16h = 640h / 24h = 27 dni ziemskich
Czas pokoju: 40 ziemskich dni
Odliczając sen (6h dziennie): 30 dni

W 30 dni powstało wszystko? Już pomijam fakt, że wojna z piratami trwała od połowy tego okresu. Prawdopodobnie używano broni poważniejszej niż kamienie, więc koloniści wykończeni długą (stosunkowo, porównując do opisanej szybkości rozwoju) wojną 5 dni później stabilizują gospodarkę, uchwalają konstytucję, zakładają korporacje. To się trcohę kupy nie trzyma :)
There is no happiness without slavery. Slavery is the key to happiness.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gnom
 
Posty: 302
Dołączył: 17 lut 2005, 08:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 22 maja 2019, 16:23 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron