[Mechanika] Umiejętności

(rzuty, tabele i inne techniczne głupoty)

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 20 kwi 2006, 21:12

Tropienie. Nie wiem, czy nie można podciągnąć pod Sztukę Przetrwania, ale kieruję się tym, że w większości systemów które znam jest to osobna umiejka.

Oto wersja beta dostosowania mojej mechaniki do Umiejek. Mogą one mieć jeden z czterech poziomów:
- Niećwiczone (poziom 0). Kiedy bohater korzysta z tej zdolności, dostaje ujemny modyfikator do Cechy, którą testuje. Modyfikator wynosi -2.
- Nowicjusz (poziom 1). Umiejętność została poznana na poziomie podstawowym. Bohater nie dostaje ujemnych modyfikatorów, ale dodatnich też nie. Modyfikator wynosi +0.
- Adept (poziom 2). Umiejętność została opanowana na dobrym poziomie, adept zna wszystkie zagadnienia danej Umiejętności i umie ją wszechstronnie wykorzystywać. Dzięki temu otrzymuje dodatni modyfikator do testowanej cechy podczas używania Umiejki. Modyfikator wynosi +2.
- Mistrz (poziom 3). Bohater, który opanował Umiejętność na tym poziomie należy do grona najlepszych na świecie. Modyfikator +2 zostaje zamieniony na Modyfikator +4.

Do tego kwestia specjalizacji - poczawszy od poziomu Adepta, można sobie dodatkowo wykupić na każdą umiejkę JEDNĄ specjalizację. Daje to dodatkowy (tj. kumulujący się ze wszelkimi innymi) modyfikator +2.

Tłumaczę dokładnie, jak to działa (jeśli ktoś nie załapał). Powiedzmy, że mamy do czynienia z postacią, która używa nagminnie broni maszynowej (Umiejka: Broń Średnia). Cechą, którą się używa do testowanie tej Umiejki jest Celność. Więc - Celność postaci wynosi powiedzmy 14 (odrobinę powyżej średniej). Jeśli strzelałaby nie mając Umiejki, to rzucałaby tak, jakby miała 12 Celności, a nie 14 (mod. ujemny od "Niećwiczonego"). Pamiętajmy, że rozpiętość rzutu to 2-18. dwa punkty różnicy to więc dość sporo. Jeśli ta sama postać miałaby Umiejkę na "Nowicjuszu", to rzuca sobie zwyczajnie - 14 Celności pozostaje czternastką. Gdyby był adeptem, to Celność = 16, Jeśli Mistrzem, to Celność = 18 (oczywiście obydwie wartości tylko podczas testowania tej umiejki).
Powiedzmy, że nasz przykładowy bohater umiłował sobie szczególnie karabinek AK-47. Gdy osiągnął poziom Adepta, wykupił dodatkowo taką właśnie specjalizację. Dzięki temu, gdy strzela z AK-47 na poziomie Adepta, modyfikator wynosi Celność +4 (+2 za Adepta, +2 za Specjalizację). Oczywiście, zanim wykupi specjalizację samo ciągłe używanie AK-47 nic mu nie da. Póki jej nie wykupi, będzie rzucał z modyfikatorem +2. Mistrz z odpowiednią specjalizacją to modyfikator +6 - bardzo dużo. I dobrze :)

Jak się podoba?
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Jok » 20 kwi 2006, 22:07

W sumie niezle. Tylko dajmy na to - co jak juz wszystko bedzie na mistrz? Na przyklad gramy postacia od roku - i co ma umiejetnosci na mistrz i pakuje w nie dalej punkty czy moze tylko do danego pulapu? ze juz porprostu spina sie tak perfekcyjnie ze juz bardziej nie mozna
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 21 kwi 2006, 08:57

Ja to widzę jako określony pułap i granicę. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby to zmienić. Mam już nawet pomysł. Czekam na więcej komentarzy.

Dwie dodatkowe Umiejki: Nauka (czyli komputery i wszelka elektronika) oraz Chemia (czyli np. jak zrobić skuteczną substancję wybuchową lub poznawanie danego związku chemicznego).
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Hannibal » 21 kwi 2006, 18:59

Hannibal napisał(a):tak, tak chodziło mi o sprawność fizyczną...najlepiej wrzucić do tej umiejętności większość takich rzeczy jak pływanie i wspinaczka(no taka peciętna a nie himalaje)...
Sprecyzuj tę przeciętną, bo wprawdzie Himalaje to faktycznie się nie łapią, ale np. Tatry wysokie - jak dla mnie już tak :P W.


no tak powiedzieć coś nieopatrznie i już Cię dostrzega nasza ulubiona spamerka^^...wiesz co, ja nigdy specjalnie nie łaziłem po górach(po za jednym wyjazdem) więc nie specjalizuje się w tej dziedzinie, pozostawie to stałym bywalcom górskich grani dobrze? :D

Kristof podoba mi się ten pomysł, jednak jest pewien problem...czemu mamy wykupić sobie na poziomie adepta specjalizację a AK-47 skoro możemy podnieść swój poziom cechy ogólnej i mieć modyfikator +4 do wszystkich broni a nie tylko do kałasza...
Hyde: "oh...weather kicks ass...!"
Avatar użytkownika
Hannibal
 
Posty: 787
Dołączył: 29 wrz 2005, 16:02
Lokalizacja: małe pod warszawskie piekiełko

Postprzez Balduran De'Arnise » 21 kwi 2006, 19:17

eee.. czyli jeśli ja wszystko dobrze rozumiem to mają być skille w skillach?

To nie lepiej dać od razu ogólny "panel" umiejek typu - Bojowe, sprawnościowe, społeczne, kucharskie i jakie tam jeszcze chcecie i dopiero TAM pisać umiejętności?
Dołącz do kultystów Zła!

[url=http://www.baldurandearnise.deviantart.com]Am i deviant?[/url]
Avatar użytkownika
Balduran De'Arnise
 
Posty: 1518
Dołączył: 28 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Forteca Żalu

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 21 kwi 2006, 20:15

Po co? Bo podniesienie Cechy będzie droższe niż podniesienie poziomu Umiejki. Poza tym - jeśli podniesiesz zdolność na poziom Mistrza, a do tego weźmiesz Specjalizację, to ci daje (jak już pisałem) modyfikator +6.

ok, w takim razie nie ma sprawy...powodzenia przy pracy Kristof :P-Hannibal
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Jok » 23 kwi 2006, 12:32

No powiem tak - ze trzeba by karte zrobic i ladnie to rozplanowac . Bo podzial na specyfikacje owszem podoba mi sie ale to tylko chyba taki gadget - ale ulatwi za to rozeznanie sie na karcie postaciji

Ja uważam taki podział za zupełnie zbędny. Ale w sumie to kwestia kosmetyczna, więc nie będę się bardzo kłócił. - Kristof
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 21 maja 2006, 10:13

Jeszcze jakieś sugestie coś ktoś, czy zamykamy?
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 21 maja 2019, 13:29 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron