Punkty Doświadczenia

Puść wodze swojej wyobraźni, wciel się w rolę fikcyjnej postaci która istnieje tylko dzięki Tobie.

Punkty Doświadczenia

Postprzez Pafnucy » 19 lut 2012, 13:32

Ave!

Punkty Doświadczenia. Cóż... temat rzeka, a może lepiej temat ocean. Zapraszam do luźnych i bardziej szczegółowych dyskusji na ich temat. Gdyby pojawiły się bardzo problematyczne kwesite to mam nadzieję że moderator wyodrębni poszczególne wątki.

Ogólnie może pomińmy kwestie ile, a bardziej skupmy się na tym, za co. Czemu pominąć aspekt ilościowy. Cóż... bo trudno tu o jakieś uogólnienie, gdyż sporo zależy od tego, ile czasu trwa sesja i w jaki system gramy.

Za co Pafnucy przyznaje PD?

Przede wszystkim to odgrywanie. To stanowi największy procent przyznawanych PD. Chodzi tu o odpowiednie prowadzenie postaci - w miarę spójne i logiczne, odgrywanie chorób psychicznych (jeśli takie są), ogólnie rzecz biorąc wczuwanie się.

Klimatyczne wstawki. Tu także można zebrać kilka dodatkowych PD. Są to jakieś "klimatyczne" rzeczy, jakie tworzą nastrój i wyrazistość postaci, ale są czymś innym niż odgrywaniem. To np: opowiedzenie jakieś ciekawej historii przy ognisku, kazania (w przypadku grania kapłanem), czy może jakiś rytuał przed bitwą (wojownik). Ogólnie rzecz biorąc chodzi o rzeczy, które sobie przygotował Gracz, bądź pod wpływem chwili wymyślił.

Man of the Game. Ostatnio wprowadziliśmy taki eksperyment. Gracza sesji wybierają sami Gracze. To oni oddają po jednym głosie (lub nie oddają żadnego), rzecz jasna nie można oddać głosu na samego siebie 8) , na któregoś z Graczy. Chodzi o to, by wybrać kogoś, kto najbardziej pomagał zrobić klimat na sesji lub także swym odgrywaniem wspomagał odgrywanie innym: inicjował jakieś rozmowy, dzięki którym np. Gracz poczół swoją postać bardziej, etc. - szerzej niedługo o tym na Pafhammerze

Próbowaliśmy zrobić także taki eksperyment, by to Gracze opisywali czynności podczas walki. No i cóż... jak się okazało bvł to niewypał. Gracze nie poradzili sobie z tym. Plus z tego taki, iż docenili teraz i zobaczyli jak to jest trudno po drugiej stronie 8)

Pozdrawiam
Obrazek
Pafhammer, czyli fanowska strona fanatyka Warhammera
Bo każda prawdziwa fanowska strona musi mieć pochodnię!
http://pafhammer.net/
Avatar użytkownika
Pafnucy
 
Posty: 189
Dołączył: 18 lut 2012, 20:49
Lokalizacja: Legionowo Piaski + Warszawa

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez von Mansfeld » 1 mar 2012, 15:30

U mnie stosunkowo prosta odpowiedź:

W zależności od systemu który prowadzę.

Czyli w trzeciej edycji D&D: za pokonane wyzwania (nie tylko zabijanie potworów, ale także pokonywanie pułapek - okreslone SW - pokonywanie zagrożenia i okoliczności na własną korzyść)
Wolsung: jak w podręczniku. Aczkolwiek formalizuję kryterium "za styl".

Jeśli system nie ma klarownych metod (np.: obie edycje Warhammera), uprzednio - przed przygodą - formalizuję przed graczami, za co dostają. Najczęściej jednak daję za aktywność, potencjalnie za "przeżycie" (w przypadku bardziej śmiertelnych przygód) oraz jednoznaczne kryteria związane z działaniem z konwencją (np.: wydawanie pieniędzy "na utrzymanie" - PD wg jednoznacznego wzorca, np.: 1 zk - 1 PD).
Avatar użytkownika
von Mansfeld
 
Posty: 25
Dołączył: 1 mar 2012, 09:59

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez morfin » 1 mar 2012, 15:47

Nagroda specjalna dla MVP to dość stary, przynajmniej w moim środowisku, wynalazek, acz sprawdza się doskonale. Nie ma tu głosowania, Gracze zazwyczaj sami z siebie wiedzą, komu się należy (jeśli nie wiedzą, to znaczy, że się nie należy :wink: ).

Jednak bezwzględnie najciekawszy i najatrakcyjniejszy sposób punktowania widziałem w autorskim systemie opartym na uniwersum Fallouta. Pozornie skomplikowany, w rzeczywistości niezwykle intuicyjny. Ten system fabularny, który jako pierwszy wykorzysta coś takiego, zawojuje serca Graczy. :tak:
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez Jok » 1 mar 2012, 16:33

tak z innej czapy. Pamietacie ze w MERPie byly przewidziane PDki za przebyty kilometr? idiotyzm czy cos w tym jest?:>
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez von Mansfeld » 1 mar 2012, 16:43

tak z innej czapy. Pamietacie ze w MERPie byly przewidziane PDki za przebyty kilometr? idiotyzm czy cos w tym jest?:>


Grałem w WFRP 1st, gdzie zdobywało się 10 PD za każdą wykorzystaną darmową okazję do rozrywki. ;)

Zawsze można grać w systemy, gdzie systemu PD de facto nie ma (Burning Wheel, Chronica Feudalis, Mouse Guard).
Avatar użytkownika
von Mansfeld
 
Posty: 25
Dołączył: 1 mar 2012, 09:59

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez morfin » 1 mar 2012, 17:18

von Mansfeld napisał(a):Zawsze można grać w systemy, gdzie systemu PD de facto nie ma (Burning Wheel, Chronica Feudalis, Mouse Guard).


A to po co?

von Mansfeld napisał(a):Grałem w WFRP 1st, gdzie zdobywało się 10 PD za każdą wykorzystaną darmową okazję do rozrywki.


Hej... gdyby tak przenieść te zasady w naszą paskudną rzeczywistość, to byłbym już prawdziwym Superkolekszynem (albo Superkoleszynem, jak kto woli...) 8)
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez von Mansfeld » 1 mar 2012, 20:15

A to po co?


Zawsze to jakieś urozmaicenie. :)

Hej... gdyby tak przenieść te zasady w naszą paskudną rzeczywistość, to byłbym już prawdziwym Superkolekszynem (albo Superkoleszynem, jak kto woli...) 8)


W tamtej rozgrywce to był jeden z motorów napędowych gry. Generalnie były PD za "utrzymanie" (każde wydane 1 zk w celu zapewnienia środków do życia lub zapewnienia sobie konkretnej mocnej rozrywki oznaczało 1 PD, maksymalnie do 100 PD na sesję z tego tytułu; 10 PD było za wykorzystanie darmowej okazji).
Avatar użytkownika
von Mansfeld
 
Posty: 25
Dołączył: 1 mar 2012, 09:59

Re: Punkty Doświadczenia

Postprzez Misiekh » 1 mar 2012, 21:08

W ostatniej kampanii jaką prowadziłem (niestety nigdy nie skończona z powodu mojej przeprowadzki :( ) wprowadziłem taki trick podsunięty bodajże w "Graj z głową", który w ocenie mojej i graczy bardzo fajnie się sprawdził: przed rozpoczęciem każdej sesji przypominaliśmy sobie, co działo się na poprzedniej (takie "Previously in..."). Ja zaczynałem streszczenie, a gracze dopowiadali po kawałku historii. Za każdy "epizod" lub ważny element, który gracze z pamięci potrafili dopowiedzieć, przyznawałem im po parę PD. W rezultacie gracze dostawali tuż przed sesją bonus rzędu 25% PDeków, jakie zdobyli w ostatniej przygodzie. Zalety: bardzo pomagało to utrzymać ciągłość historii, a pośrednio zwiększało zaangażowanie graczy i pozwalało im lepiej zrozumieć zdarzenia i spojrzeć na nie świeżym okiem.
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Następna strona

Powrót do Gry fabularne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 12 gru 2018, 14:45 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron