[7th Sea] Szkoły szermierki

Zawadiacy i czarnoksiężnicy. Piraci i odkrywcy. Szpiedzy i dyplomaci. Witajcie w nowym świecie!

[7th Sea] Szkoły szermierki

Postprzez Montaron » 4 maja 2005, 12:01

Jak sie wam podobają szkoły szremierki z podręcznika gracza?

Jak oceniacie je pod względem mechaniki i grywalności?

Czy macie jakiegoś faworyta?
Montaron
 
Posty: 52
Dołączył: 16 kwi 2005, 14:43

Postprzez naimad » 4 maja 2005, 17:37

Według mnie największą wadą jest to że podstawka ma tylko po jednej szkole na nację. To pozostawia ogromny niedosyt. Większość szkół budzi skojarzenia z płaszczem i szpadą, z nielicznymi wyjątkami.
Ponadto techniki w różnych szkołach powtarzają się. Niektóre techniki są zbyt przegięte (np. finta), a niektóre mają niskie prawdopodobieństwa zastosowania podczas gry, na przykład cios głową.
Jeśli chodzi o szkoły to najlepiej tworzyć je samemu :)
www.bezkompleksow.com.pl Energia. Pasja. Polska.
Avatar użytkownika
naimad
 
Posty: 2927
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Kraina Podziemnych Pomarańczy

Postprzez allah » 30 maja 2005, 08:49

Heh no można tworzyć ale sęk w tym że nie każdemu chce się to robić :P. Szkoły są średnio dopracowane, to niemały mankament w 7th Sea. A jeśli mam wybierać swojego faworyta, to stawiam na Eisenfaust.
allah
 
Posty: 59
Dołączył: 30 kwi 2005, 16:47
Lokalizacja: Poznan

Postprzez Anni » 6 lip 2007, 13:45

Macie zupełnie zaciemniony i okrojony ogląd na szkoły - dla każdej nacji jest ich kilka przynajmniej. Poza podręcznikami wydanymi po polsku w każdym Nationbooku jest kilka dodatkowych szkół, do tego dochodzą szkoły tajnych stowarzyszeń i kościelne, ciekawe są też szkoły kitajskie i crescenckie.
Nie ma żadnego niedosytu czy niedopracowania, wystarczy poszukać w dodatkach.
A różnorodność szkół jest tak ogromna (od broni szermierczej, przez improwizowaną, szkoły pirackie i jazdę na żaglach, do szkół sztuk walki, kawaleryjskich, strzelania z łuku, strategii, zapasów itd) - że tylko wybierać, przebierać.
Finta jest relatywnie słabą techniką, co innego riposta np. albo uderzenie głownią (pommel strike, zupełnie mordercze). To wychodzi w graniu, jak się dłużej pogra to wszystko się rozjaśnia. Pomagają też omówienia technik w np. Players Compendium albo szkół w Swordsman Guild.
Tworzenie szkół samemu, bez znajomości systemu kilkuletniej, to pomysł poroniony. Nie można stworzyć czegoś, co jest tak skomplikowane, żeby było sensowne i wyważone, bez doświadczenia i wiedzy, jak to funkcjonuje. A tej się nabiera po długim uzywaniu kilku szkół i porównywania ich konstrukcji, technik i biegłości.
Eisenfaust jest jedną ze słabszych szkół; polecam przyjrzeć się bliżej Durchsetzungburg (mogłam trochę zamieszać z pisownią, nie chce mi się sprawdzać), Ambrogii, Aldanie, Soldano czy np. Andersie. No chyba że na zasadzie "gusta i guściki..."; co kto lubi, to jego.
__________
Pozdrawiam,
Anni
Anni
 
Posty: 1
Dołączył: 5 lip 2007, 11:32
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do 7th Sea

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 9 gru 2018, 19:59 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka