[Organizacyjne] Co z mechanika?

To co na tapecie.

Jaka mechanika

pozyczyamy z innego systemu(jakiego?)
2
22%
robimy wlasna (jak?)
7
78%
 
Liczba głosów : 9

[Organizacyjne] Co z mechanika?

Postprzez Jok » 4 kwi 2005, 14:04

wlasnie powstalo w innym topicu pytanie co z mecha? Diabellus porponuje zeby zaadaptowac jakas. ja uwazam ze mozemy zrobic wlasna gdyz jest tu wielu doswiadczonych graczy i mg znajacych wymogi grywalnej mechaniki.
Proponuje aby mechanika opierala sie na wszystkich kostakch a tabele porownawcze oraz potworow zrobimy sami....tzn troche sie rozpedzilem. Wogole chcecie robic mechanike czy" pozyczymy" z jakiegos innego systemu(ja jestem za wlasna)
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez Misiekh » 4 kwi 2005, 14:27

Ja bym był za własną, ale to jest grubsza sprawa. Proponuję, żeby każdy zaczął powoli opracowywać PEŁNĄ mechanikę. Chodzi o to, że jeśli np. ja zrobię magię, Jok walkę, Diabellus coś tam jeszcze itd to to się za ch**a wafla nie będzie trzymać kupy.

Tak więc każdy kto się czuje na siłach bierze się za robotę a potem porównamy i omówimy co trzeba. I bardzo proszę nie wrzucać na forum "fragmentarycznych mechanik" bo to i tak bez sensu.
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 4 kwi 2005, 16:36

Słuchajcie, jak już napisałem w "Gry na Forum", mam swoją mechanikę opartą na k6. Jest banalna i realistyczna, jeśli chcecie, przepiszę ją tutaj (zmieści się, bo to dosłownie parę zdań). A można ją zastosować do wszystkiego. Dorzucę jeszcze listę cech (10) i looz. Co wy na to?
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Misiekh » 4 kwi 2005, 17:17

Jak jest dobra to dawaj bez pytania :P
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Jok » 5 kwi 2005, 13:12

mechanika owszem na k6 jest fajna ale wezmy pod uwage to ze przy tworzeniu postaci zdecydowanie lepiej robi sie meche na k4-k100 -tzn jesli robi sie losowo, no ale Kristof zapodaj to swoje dziecie :D
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 5 kwi 2005, 18:35

OK, no to tak...

Podstawowe założenie to używanie dwóch kości k6 (i trzeciej bonusowej, ale o tym za chwilę). Do każdego testu rzuca się dwoma kośćmi i dodaje wartość cechy (około 8 do 17 na początku). Oto możliwe rozwiązania:

PECH
Dwie jedynki. Nawet, jeśli wynik jest wyższy od poziomu trudności, czynność kończy się porażką. Dodatkowo Mistrz Gry może dorzucić jakiegoś niemiłego zonka (zerwanie cięciwy, złamanie wytrycha, albo złamanie topora).

PORAŻKA
Wynik poniżej poziomu trudności. Czynność uznaje się za nieudaną.

SUKCES
Wynik powyżej lub równy poziomowi trudności. Czynność jest udana.

SZCZĘŚCIE
Następuje w wypadku wyrzucenia dubletu (poza dwoma jedynkami). Dzięki szczęściu do wyniku dodaje się 2. W wypadku wyrzucenia dwóch szóstek, zamiast 2 dodaje się k6.

CECHY:
Jest ich dziesięć (plus określane przez te cechy współczynniki i inne niezależne wartości):
Siła, Zwinność, Magia, Wytrzymałość, Celność, Zmysły, Charyzma, Wiedza, Inteligencja, Wola.

Jak wam pasuje, to mogę podać więcej założeń tego systemu (współczynniki, modyfikatory do cech od ras i profesji, system walki ewentualnie).
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Misiekh » 5 kwi 2005, 19:06

Prosta. A w praktyce jak się sprawdza?
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 6 kwi 2005, 18:16

Sprawdza się bardzo dobrze. System walki jest tak opracowany, że jest dużo uników i parowań itp. ale jest realistyczny. Tzn. jeśli koleś oberwie trzy razy mieczem to już nie żyje. Chyba, że ma bardzo dobry pancerz :)

Co do Magii - to jest cecha, która określa potencjał magiczny postaci. A konkretne szkoły Magii mogą być w zdolnościach (i w moim założeniu są).
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Następna strona

Powrót do Kwestie w opracowaniu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 16 sie 2018, 15:16 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron