[Mechanika] System Walki

To co na tapecie.

Podoba się taki system walki?

Tak
5
83%
Tak, ale parę rzeczy jest do zmiany
1
17%
Nie
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 6

[Mechanika] System Walki

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 22 maja 2006, 15:44

Z walką wiążą się następujące pojęcia i współczynniki:
1) Siła (jeden z ośmiu atrybutów)
2) Zwinność (jeden z ośmiu atrybutów)
3) Wytrzymałość (jeden z ośmiu atrybutów)
4) Celność (jeden z ośmiu atrybutów)
5) Życie (ilość punktów życia określana przez Wytrzymałość)
6) Pancerz (ilość punktów pancerza określany przez noszony pancerz oraz Wytrzymałość)
7) Ilość Akcji (liczba akcji które może wykonać postać podczas walki, określana przez Zwinność)
8) Ruch (ilość metrów, które może przebiec postać podczas jednej akcji, określane przez pomnożenie Zwinności przez 3)
9) Obrażenia od ataku = Obrażenia Broni + Siła Postaci (Broń Biała)

Przebieg walki wygląda następująco:
1. MG decyduje w jakiej kolejności będą działały postacie i przeciwnicy
2. Gracze decydują w kolejności jaką ustalił MG na co ich postacie wykorzystają swoje akcje.
3. Postać atakująca wykonuje test Zwinności (broń biała) lub Celności (broń palna) przeciwko trudności równej Zwinności celu +5.
4. Jeśli przeciwnik ma wolną akcję, może ją wykorzystać na któryś z Uników.
5. Jeśli postać trafiła, przeciwnik otrzymuje obrażenia, które modyfikuje pancerz

Ad 2.
Każda postać ma ograniczoną Ilość Akcji (IA). Nie może podjąć więcej akcji niżby to wynikało z jej IA, chyba że jest pod wpływem czaru lub zdolności, która jej na to pozwala. Za akcję uważa się Atak, Unik, Rzucenie Czaru itp. Postać z dwoma akcjami może np. strzelić z karabinu i zostawić sobie jedną akcję na unik jeśliby był potrzebny. Można wykonać maksymalnie dwa ataki bronią ręczną, przy czym drugi z nich tylko wtedy, gdy walczy się dwoma brońmi.

Ad 3
Należy zapamiętać wynik rzutu, ponieważ jeśli przeciwnik chciałby wykonać unik, musi
w swoim teście wyrzucić więcej oczek.

Ad 4
Jak wyżej – jeśli przeciwnik ma wolną akcję i wykorzysta ją na unik. Musi wykonać test, którego wynik ma być większy niż wynik testu Celności atakującego. Na wykorzystanie wolnej akcji na unik gracz decyduje się przed rzutem na trafienie wroga, a po powiadomieniu gracza przez MG, że przeciwnik go atakuje. Oto lista Uników, które można wykonać:

Unik
Postać unika ciosu przez szybki ruch. Wynik testu na Zwinność musi być wyższy niż wynik testu Celności przeciwnika. W następnej turze postać straci jedną akcję. Jeśli postać wykonała więcej uników straty akcji się kumulują.

Parowanie
Postać zatrzymuje cios swoją bronią. Test jak w przypadku Uniku. Można parować tylko jeśli bron do tego użyta ma rozmiar taki jak broń atakującego lub większy. Jeśli atakujący zadaje bronią parowaną obrażenia o przynajmniej 20 większe niż parującego, broń broniącego się zostanie zniszczona. Parować można tylko bronią białą.

Blokowanie Tarczą
Działa tak jak parowanie, ale do tej akcji używana jest tarcza. Jeżeli liczba obrażeń zadanych przez atakującego przekroczy pancerz dawany przez tarczę o przynajmniej 40, tarczę użytą do blokowania uznaje się za zniszczoną.

Ad. 5
Np. jeśli postać zadaje 30 obrażeń przeciwnikowi o wartości pancerza 20, przeciwnik otrzyma tylko 10 obrażeń (30 punktów obrażeń – 20 punktów pancerza = 10 punktów obrażeń). Jeśli obrażenia zmniejszą ilość Życia (pż) do mniej niż zera, postać uznaje się za zabitą. Zasięg broni miotanej jest taki sam jak Siła postaci używającej takiej broni pomnożona przez dwa.

INNE RODZAJE ATAKÓW

Szarża
Postać atakuje z rozpędu i z furią. Do obrażeń broni dodaje się podwojoną Siłę, ale taki atak zabiera dwie akcje. Przeciwnik nie może wykonać Uniku, ale może Sparować atak lub Zablokować Tarczą. Watak ten można wykonać tylko bronią do walki wręcz i bronią białą.

Atak z Zaskoczenia
Postać uderza zza pleców niczego nie świadomego wroga. Aby ten atak się udał, wróg nie może widzieć postaci. Taki atak zabija automatycznie wszystkie stworzenia które mają mniej niż 20 punktów wytrzymałości. Atak ten trafia automatycznie. Nie można uniknąć tego typu ataku.

Celowanie
Postać uderza celnie w wybraną część ciała wroga. Oto efekty oraz modyfikatory:
Głowa: -3 do trafienia, Automatyczna śmierć celu jeśli jego wytrzymałość jest mniejsza niż 20 i nie nosi hełmu. Jeśli wytrzymałość jest większa niż 20 obrażenia mnoży się przez 2.
Ręka: -2 do trafienia, cel otrzymuje modyfikator do trafienia –2
Noga: -2 do trafienia, cel otrzymuje modyfikator do Uników –2
Ataku można normalnie unikać. Modyfikatory w przypadku uderzeń w nogi i ręce się kumulują. Dodatkowa funkcja Celowania sprawia, że podczas obliczania obrażeń uznaje się tylko pancerz, który osłania dane miejsce ciała. Znaczy to, że np. przy celnym trafieniu w nogę, obrażenia zostaną wyparowane tylko wtedy, jeśli wróg nosi na nogach pancerz.

Uderzenie Tarczą
Postać uderza wroga tarczą zadając mu obrażenia. Do obrażeń dodaje się pancerz który daje tarcza. Przeciwnik nie może wykonać żadnego uniku.

Ogłuszenie
Postać ogłusza wroga, który traci przytomność. Modyfikator do trafienia jak przy celowaniu w głowę. Atak nie zadaje obrażeń, nie można wykonać tego ataku na wrogu noszącym hełm. Przeciwnik ma prawo uniknąć tego ataku w dowolny sposób. Ataku tego nie da się wykonać bronią palną.

Jest jeszcze kilka innych rodzajów ataku, ale nie chce mi się ich na razie wypisywać. Co myślicie o takim systemie walki?
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Jok » 23 maja 2006, 08:41

po pozbieraniu szczeny z podlogi jestem na tak
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez Hannibal » 23 maja 2006, 17:13

hehe jakbym czytał sustem, który kiedyś z moimi kolegami stworzyliśmy...jednym słowem WIELKIE TAK Kristofie, jesteś teraz bardziej swój niż przed tem...:D
Hyde: "oh...weather kicks ass...!"
Avatar użytkownika
Hannibal
 
Posty: 787
Dołączył: 29 wrz 2005, 16:02
Lokalizacja: małe pod warszawskie piekiełko

Postprzez Wiedźma » 24 maja 2006, 06:44

Ja jak na razie też jestem na TAK. Niemniej jednak chętnie zobaczę to, "czego Ci się nie chce na razie wypisywać" :P.
"Lecz czemu jesteś samotny? I czemu nie zbiegło z Tobą całe piekło? Czyżby ból ich był mniejszy, mniej godny ucieczki? Lub mniej odporny jesteś niźli oni?"

Pamiętaj: każdy popełniony błąd ortograficzny zwiększa prawdopodobieństwo wiedźmofobii!
Avatar użytkownika
Wiedźma
 
Posty: 5475
Dołączył: 27 cze 2004, 19:52
Lokalizacja: Inferno / Kraków /

Postprzez Jok » 24 maja 2006, 10:54

Ja bym chciał ta meche zobaczyc na "zywca" i przetesowac ja w ekstremalnych warunkach - czy nie ma jakis kruczkow

Krótko ode mnie - Ja nie zaczaję tej mechaniki dopóki jej w akcji nie zobaczę -Balduran
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 23 lip 2006, 10:36

Brakuje mi trzech głosów w ankiecie - kto nie głosował, tego proszę o głos.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 18 wrz 2006, 17:14

Wciąż brakuje trzech głosów.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Balduran De'Arnise » 18 wrz 2006, 19:27

zagłosował za
Dołącz do kultystów Zła!

[url=http://www.baldurandearnise.deviantart.com]Am i deviant?[/url]
Avatar użytkownika
Balduran De'Arnise
 
Posty: 1518
Dołączył: 28 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Forteca Żalu

Następna strona

Powrót do Kwestie w opracowaniu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 17 sie 2018, 06:38 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron