Epoka Wojny - zasady gry

Wszelkiego rodzaju sesje na naszym Forum.

Postprzez kopniu699 » 17 lut 2009, 10:59

Zauważ że od momentu brania jeńców szybkość wcale nie straciła na znaczeniu. Tylko że teraz dając np 15do szybkości i po 1 do reszty i tak mamy genialną jednostke. Trzeba jakoś pomyśleć nad wykożystaniem pozostałych statów.
"I Pan powiedział... Wpierw wyjąć musisz świętą zawleczkę... potem masz zliczyć do trzech... nie mniej, nie więcej."
kopniu699
 
Posty: 82
Dołączył: 15 mar 2008, 09:36

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 17 lut 2009, 11:29

No, to póki co pierwsza rzecz która zyskała na znaczeniu ;)
Ale po prawdzie statystyk jest tyle żeby, tak jak tłumaczyłem wcześniej, dać wam możliwość robienia sobie różnych jednostek bez konieczności dawania każdej z nich specjalnych cech i słów-kluczy (np. Kawaleria, Ciężka Kawaleria, Łucznicy, etc.).
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Krakau » 17 lut 2009, 19:00

Moje pomysły na budynki generowane losowo lub budowane w celu zwiększenia dochodu w prowincjach. Są one bezczelnie zerżnięte z instrukcji do gry komputerowej Mroczne Wieki.

Wybacz, ale opis zdecydowanie za długi jak na posta. Opisz to jakoś w skrócie. - K.
Krakau
 
Posty: 15
Dołączył: 21 sty 2009, 13:42

Postprzez kopniu699 » 17 lut 2009, 20:03

Krostopf ja mam propozycje zeby teraz w tej chwili tylko te trzy pierwsze staty barly udzial w starciu. Skoro szybkosci juz robi cos innego to po kiego ja angazowac dodatkowo do innych spraw? Takie jest moje zdanie
"I Pan powiedział... Wpierw wyjąć musisz świętą zawleczkę... potem masz zliczyć do trzech... nie mniej, nie więcej."
kopniu699
 
Posty: 82
Dołączył: 15 mar 2008, 09:36

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 17 lut 2009, 21:55

Akurat sprzeciw, bo Szybkość jest bardzo ważna do oddania kawalerii i odróżnienia ciężko od lekkozbrojnych - a to jednak daje tę namiastkę klimatu.
Pytanie: kto mi przesłał kwestionariusz, bo nie poznaję maila?
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Rein » 18 lut 2009, 22:23

Rozumiem że nie chcesz się zajmować tym poza niedzielą, więc faktycznie trzy etapowe bitwy odpadają. Nie rozumiem natomiast czemu uważasz że statystyki są łatwiejsze niż opis.
1. Przy tworzeniu trzeba się zastanawiać jak dany koncept jednostki rozpisać na staty. (Ciężkozbrojni mają wysoką obronę czy wytrzymałość? Co ma większy atak, łucznicy czy kolesie z dwurakami?)
2. Przy zakupie jednostek trzeba sumować i mnożyć ( w mojej propozycji SIŁA=cena, prościej być nie może).
Przy bitwie znowu masa sumowania i porównywania.
I nie byłoby to wcale za trudne (mnożyć i dodawać wszyscy umiemy) gdyby nie to, że jest to całkowicie absolutnie niepotrzebne. Jak rozumiem statystyki nic nie robią a w zasadzie jedynie opisują jednostki. Co równie dobrze można załatwić... opisem.
Np "To oddział o SILE 50 - kiepsko uzbrojona milicja chłopska. Mają wysoką siłę bo jest ich dużo."
Czyli można wszystkie te statystyki zastąpić jedną + krótki opis, który to opis i tak prawie każdy będzie robił, bo nie sądzę abyśmy do walki wystawiali: "to mój oddział o Ataku 4, obronie 7, szybkości 3 tratata.. i liczebności 24. I sami się domyślcie co to jest."

No chyba że każda z tych statystyk zacznie mieć mechaniczne znaczenie tak jak w chwili obecnej szybkość. Ale wtedy system zrobi się o wiele bardziej skomplikowany niż to co zaproponowałem.
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 19 lut 2009, 00:43

Zobaczę jak działa moja, po prostu. Jeśli okaże się że będę się męczył jakoś bardzo, to przemyślę zmianę - o której was oczywiście poinformuję odpowiednio wcześnie.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Rein » 19 lut 2009, 12:03

Chcesz testować własną mechanikę? No problem. Naprawdę nie muszę przepychać swojej.
Ale jeśli tak to radzę zwrócić uwagę na pojawiające się problemy.
Na razie np wychodzi na to że nie opłaca się walczyć niczym innym jak kawalerią. Bo szybkość wpływa tak samo na szanse wygrania walki jak każdy inny stat, tyle że ma dodatkową zaletę możliwości brania jeńców... za tą samą cenę co każdy inny stat. Jeśli to ma tak zostać to ja gram narodem konnych nomadów :D
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry na Forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 23 maja 2019, 11:49 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron