Epoka Wojny - zasady gry

Wszelkiego rodzaju sesje na naszym Forum.

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 19 lut 2009, 12:28

Ha, zwróciłeś uwagę na ważny problem ;)
Także, żeby wyrównać znaczenie statsów, oto jeszcze parę zmian :D

Atak - armia z przewagą w Ataku po każdym udanym zadaniu obrażeń (wygraniu w kartach) zadaje dodatkowe 5% strat.
Obrona - armia z przewagą w Obronie niweluje bonus z ewentualnej przewagi Ataku przeciwnika
Wytrzymałość - armia z przewagą tutaj straci zawsze jedną mniej jednostkę (wbrew pozorom bardzo przydatne, zwłaszcza przy małych ale mocnych oddziałach). Oczywiście jeśli ma stracić tylko jedną, przewaga nic nie daje.

Uprzedzając ewentualną uwagę, że w takim ustawieniu wystarczy wpakować jakąś chorą ilość w Atak i olać obronę przypominam: za przewagę w KAŻDEJ ze statystyk otrzymuje się dodatkowe Karty, bez których nawet armia konnych nomadów sobie nie poradzi ;)

Ponadto zwracam się do osoby która wysłała mi już opis jednostek (mail chyba klasahobbitów, czy coś takiego) - w świetle tych zmian możesz oczywiście zmienić statystyki, jeśli tak uznasz.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Rein » 19 lut 2009, 15:02

Uwaga, teraz się nie czepiam ;) tylko mam autentyczne pytanie na które odpowiedź z pewnością wpłynie na moją rozpiskę armii.
Jeśli mamy bitwę,

po jednej stronie Zwykli Napierdalacze (3,3,3,3, L:50)
Armijan Suma 150,150,150,150

po drugiej Masa Motłochu (1,1,1,1 L:60) oraz Elitarna Gwardia (7,7,7,7 L:10)
Armijna Suma: 130,130,130,130 L:70

a) to w przypadku gdyby druga armia przegrała starcie o 10% to ile dokładnie traci każdy z oddziałów? Zaokrąglaszw górę czy w dół?
b) czy Elitarna Gwardia dostaje bonus za wytrzymałość?

Pytanie 2:
oddział motłochu (1,1,1,1L100) i oddział elity (10,10,10,10 L:10) kosztują tyle samo, ale motłoch dostaje w walce 2 dodatkowe karty za ponad 3krotną przewagę liczebną. Dobrze liczę?

Pytanie 3:
Czy mógłbyś podać jakieś standardy, minima, maxima statów? żeby się nie okazało że jeden ma jazdę z szybkością 6 a drugi lekką piechotę z szybkością 7... Chyba żeto ci nie przeszkadza.


Branie jeńców - ok, zgadzam się. Zasady które się tym rządzą:
1) jeńców można brać tylko jeśli szybkość oddziałów zwycięskich jest wyższa od szybkości oddziałów które się wycofują
2) ilość sił przeważających to % jeńców których udało się zdobyć


Pytanie 4:
Co to znaczy ze szybkość jest wyższa? Czy bierzemy poziom statystyki dla całej armii (SzxLiczebność) czy po prostu porównujemy czysty stat? Jeśli to drugie to co robimy gdy szybkość pojmującego jest różna w różnych oddziałach?

Pytanie 5:
Co to jest ilość sił przeważających? Liczebność? Czy to znaczy że armia o liczebności 100 pojmuje 100% pojmanych?
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Postprzez kopniu699 » 19 lut 2009, 15:35

Ad 5
IMO to liczy sięo ile % jest więcej danych ludzi i sie zabiera (jeśli wyjdzie 111% to zabiera całą armie proste ale jeśli np 25% to tyle zabierają)
"I Pan powiedział... Wpierw wyjąć musisz świętą zawleczkę... potem masz zliczyć do trzech... nie mniej, nie więcej."
kopniu699
 
Posty: 82
Dołączył: 15 mar 2008, 09:36

Postprzez Rein » 19 lut 2009, 19:04

Oj łoj! No to można to rozumieć na 3 sposoby:
a) "ilość sił przeważających" może oznaczać "różnica w liczebności między wygrywającymi a przegrywającymi). Czyli 76 chłopa goni 30 chłopa - pojmuje 46% (z 30 czyli ok 14)

b) "ilość sił przeważających" - "przeważających" znaczy wygrywających, ilość to liczebność armii, więc jeśli bitwę wygrało 76 chłopa (zakładam że bierzemy pod uwagę liczebność na końcu bitwy) to pojmują 76% uciekająych

c) tak jak to opisuje kopniu.

A i tak wszystko się zmienia jeśli ścigać mogą tylko odziały z wyższą szybkością...
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 20 lut 2009, 00:06

Rein napisał(a):po jednej stronie Zwykli Napierdalacze (3,3,3,3, L:50)
Armijan Suma 150,150,150,150

po drugiej Masa Motłochu (1,1,1,1 L:60) oraz Elitarna Gwardia (7,7,7,7 L:10)
Armijna Suma: 130,130,130,130 L:70

a) to w przypadku gdyby druga armia przegrała starcie o 10% to ile dokładnie traci każdy z oddziałów? Zaokrąglaszw górę czy w dół?
b) czy Elitarna Gwardia dostaje bonus za wytrzymałość?

Zaokrąglam w dół. W takiej sytuacji Motłoch pójdzie o 4, EG o 3 (pierwsi mają niższą wytrzymałość).

Elitarna Gwardia nie dostaje bonusu za wytrzymałość, ponieważ nie podliczam każdej jednostki z osobna, tylko sumę armii.

Rein napisał(a):Pytanie 2:
oddział motłochu (1,1,1,1L100) i oddział elity (10,10,10,10 L:10) kosztują tyle samo, ale motłoch dostaje w walce 2 dodatkowe karty za ponad 3krotną przewagę liczebną. Dobrze liczę?

Zgadza się.

Rein napisał(a):Pytanie 3:
Czy mógłbyś podać jakieś standardy, minima, maxima statów? żeby się nie okazało że jeden ma jazdę z szybkością 6 a drugi lekką piechotę z szybkością 7... Chyba żeto ci nie przeszkadza.

Dla porządku ustalmy że maksimum dla jednostki to 10.
Atak: Pałki i kamienie (1), Miecze kiepskiej jakości (3), Miecze (5), Broń Wysokiej Jakości (7), Łuki (4-8), Kusze (7-10), Nadludzka Siła (9-10)

Obrona: goła klata/kawałek szmaty (1), cienka skóra (3), kolczuga (5), lekka zbroja płytowa (7), pełna płyta z doskonałego materiału (lub naturalny pancerz) 10.

Wytrzymałość: synowie młynarza (1), straż miejska (3), żołnierze (5), silnie zbudowani weterani (7), Arnold Schwarzenegger (lub nadludzko wytrzymały człowiek) 10

Szybkość: niewyszkolona do biegu piechota (1), potrafią uciekać jak ktoś ich goni (3), wyszkoleni biegacze (4-5), ciężka kawaleria (6-7), lekka kawaleria (8-10).

Rein napisał(a):Pytanie 4:
Co to znaczy ze szybkość jest wyższa? Czy bierzemy poziom statystyki dla całej armii (SzxLiczebność) czy po prostu porównujemy czysty stat? Jeśli to drugie to co robimy gdy szybkość pojmującego jest różna w różnych oddziałach?

ZAWSZE podliczamy całość armii.

Rein napisał(a):Pytanie 5:
Co to jest ilość sił przeważających? Liczebność? Czy to znaczy że armia o liczebności 100 pojmuje 100% pojmanych?

Dokładnie tak. Oczywiście chodzi o liczebność pod koniec bitwy.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Rein » 20 lut 2009, 02:21

żeby mieć pewność, jeśli mamy 10 rycerzy z szybkością 7 (w sumie 70) gonionych przez 100 ludzi o szybkości 1 (w sumie 100), to 90% (=9) rycerzy dostaje się do niewoli?
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Postprzez kopniu699 » 20 lut 2009, 19:12

IMO to ludzie nie dogonią nigdy tych rycerzy...
"I Pan powiedział... Wpierw wyjąć musisz świętą zawleczkę... potem masz zliczyć do trzech... nie mniej, nie więcej."
kopniu699
 
Posty: 82
Dołączył: 15 mar 2008, 09:36

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 20 lut 2009, 20:23

Hmm, faktycznie jest to trochę nielogiczne, ale zwróćcie uwagę na to, że oni nie muszą być koniecznie schwytani w ucieczce. A co z zrzuconymi z koni podczas bitwy? :)
Także tak, masz rację Rein - dokładnie tak wyglądają obliczenia. I jeden zwieje żeby donieść o porażce :D
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry na Forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 27 cze 2019, 01:53 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron