Pytania początkujących

Niezależnie jaki masz kolor talii to jest dział dla Ciebie - fana M:TG.

Postprzez BamboS » 7 wrz 2008, 02:20

mam pytanka:

jak atakuje potworem przeciwnika a on ma moba ze preventuje caly dmg to moj mob ginie?

jak jest taka sytuacja jescze jak znajomy atakuje potworkiem z prevent all damage i bronie swoim to moj ginie?:O

nastepne jest taka karta ze

Enchanted Creature cant attack or block

duzo osob gra tak ze wybiera sobie czy ma nie atakowac czy blokowac ale odziwo na MTGO ta sama karta nie pozwala na blokowanie jak i na atakowanie ;o to jak to jest?

Enchanted Creature cant attack or block jest dwuznacznym zdaniem bo jedna osoba moze wziasc pod uwage or jako albo ale OR ma kilka znaczen jak nie moze atakowac jak i blokowac;d
Pierwsze Kroki w Tworzeniu Grafiki

New Art:

Obrazek
Avatar użytkownika
BamboS
 
Posty: 10
Dołączył: 3 wrz 2008, 03:32
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Misiekh » 7 wrz 2008, 08:18

Co do preventa - nie bardzo wiem co to znaczy mob, ale jak dobrze rozumiem twoje pytanie to odpowiedź brzmi "Tak" - stworek z preventem zostaje w grze, a twój może zginąć (wiadomo, jak odpowiednio oberwie). No chyba, że stworek przeciwnika preventuje cały demage zadawy w niego i PRZEZ niego, wtedy po prostu jest z deka dziwacznym blokerem - może blokować (lub atakować, ale po co), ale nic się poza tym nie dzieje ;)

Co do tego enchanta - faktycznie, można to różnie rozumieć. W zasadzie, gdyby karta miała uniemożliwiać i atak, i blok, to zamiast "or" powinno być "nor". Myślę jednak, że faktycznie chodzi o zakaz ataku i bloku, a to z takiego powodu, że na kartach MTG zwykle w przypadku dwóch opcji do wyboru pisze coś w rodzaju "Chose one: Enchanted creature can't attack or enchanted creature can't block".
Tym niemniej polecałbym poszukać oficjalnych interpretacji i komentarzy do tej karty na stronach o MTG :)
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Vivax Falciparum » 22 cze 2009, 10:43

Ja mam pytanko...

Chodzi o wyłożenie instanta w turze przeciwnika...
Czy instanta można wyrzucić tylko przed jego fazą ataku, czy też da się kiedy przestanie atakować, ale jeszcze nie skończy kolejki?
:o
Mam paliwo razy 100 suki.
Avatar użytkownika
Vivax Falciparum
 
Posty: 243
Dołączył: 13 lut 2009, 16:35
Lokalizacja: inąd

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 22 cze 2009, 14:55

Zasada mówi, że wrzucasz Instanta kiedy ci się podoba i on wtedy wchodzi na "szczyt" niewidzialnego stacku ;) Czyli, jeśli gracz mówi "Atakuję tym stworkiem", to możesz w tym momencie rzucić mu Destroy Target Creature i powiedzieć "A wuja". Ale, jeśli chcesz, możesz go ściągnąć i przed zatapowaniem do ataku, albo i po, jeśli z jakiegoś powodu chcesz przyjąć na klatę, ale potem ściągnąć agresora ;)

Innymi słowy - wolna amerykanka. Pamiętaj natomiast że twój przeciwnik może na twojego Instanta odpowiedzieć swoim, np. "Regenerate Target Creature" i z twojego ambitnego planu nici ;) Ale jak masz Counter-Spella, to rzucasz i jego karta nie działa, wobec czego twój "Destroy" działa i i tak wychodzisz na swoje.

Także po prostu akcja-reakcja i tak dopóki oboje nie powiecie że macie dość i te karty które jeszcze mają prawo działać wchodzą w życie.
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez KluchA » 23 cze 2009, 11:00

Ogolnie rzecz biorac, cala gra w Magica opiera sie na stosie. Polecam poczytac zasady z instrukcji - nie sa specjalnie dlugie, a wbrew pozorom wszystko swietnie wyjasniaja.

Instant to rodzaj karty, ktora mozesz praktycznie zagrac zawsze. Zagrywa sie ja, jak wspomnial Kristof na gore stosu. Nalezy pamietac, ze akcje typu tap/untap, activated ability, atak, blok i rozne inne tez laduja na stos. Stos sie uklada, czyli po polozeniu twojego instanta, przeciwnik ma szanse na odpowiedz, na przyklad swoja karta typu instant - kladzie ja na stos. Potem ty masz szanse na odpowiedz itd. Gdy obaj gracze spasuja, stos rozpatruje sie od gory do dolu, czyli najpozniej rzucona karta dziala najwczesniej. Ot cala filozofia.
Śmiej się, to cały świat będzie się śmial razem z tobą, płacz, a będziesz płakał sam.
Avatar użytkownika
KluchA
 
Posty: 664
Dołączył: 19 lis 2005, 19:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 23 cze 2009, 12:22

Heh, jeśli mam być szczery, to o stosie przeczytałem dopiero tydzień temu w instrukcji do starter setu :D Nigdy sobie nie zdawałem sprawy z tego że na to trzeba tak patrzeć, zasady Magica same mi weszły i nie było w nich nic skomplikowanego...

Nie używałbym tego całego "stosu" jako metody tłumaczenia zasad, bo wg mnie nadmiernie i niepotrzebnie komplikuje grę opartą na prostej mechanice :)
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez Vivax Falciparum » 23 cze 2009, 17:41

No wielkie dzięki :P

Po prostu spotykałem się z wieloma różnymi spojrzeniami na używanie instantów. Szczególnie tych preventujących damage lub niszczących kreatury...

A o ''stosie'' pierwszy raz słysze. I faktycznie Kristof zgubiłem się w połowie postu Kluchy :D. To chyba po prostu logiczne wyjasnienie tego co nauczylismy się ''bo tak ma być''.
Mam paliwo razy 100 suki.
Avatar użytkownika
Vivax Falciparum
 
Posty: 243
Dołączył: 13 lut 2009, 16:35
Lokalizacja: inąd

Postprzez KluchA » 24 cze 2009, 11:53

Dobra, kiepsko i zagmatwanie to napisałem troche :P


Piszę o stosie i zasadach w oryginale, gdyż wcześniej, podobnie jak wy, grałem na czuja i tak się uczyłem zasad od znajomych. Dopiero gdy złapałem za Wizarda (klient do grania w MTG po sieci), postanowiłem je dokładnie przeczytać. I wiecie co? Wszystko stało się jasne. Nie miałem już żadnych pytań, zero. Jedynie od czasu do czasu musiałem sprawdzać niektóre nowe, bądź stare skille.

Poza tym zrozumiałem dla wielu niezrozumiałą możliwość sacrifice creature gdy ta walczy i ginie :P
Śmiej się, to cały świat będzie się śmial razem z tobą, płacz, a będziesz płakał sam.
Avatar użytkownika
KluchA
 
Posty: 664
Dołączył: 19 lis 2005, 19:35
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Magic: The Gathering

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 16 cze 2019, 09:39 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron