40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Wszystkie systemy RPG które nie mają póki co swego działu.

40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Postprzez Zegarmistrz » 25 mar 2011, 22:55

Postanowiłem zareklamować tu swój nowy projekt, czyli autorski setting do Savage Worlds zatytułowany 40 do 1. Tak więc:

Motto settingu:

Polska jest normalna. To świat oszalał.

Streszczenie w dwóch słowach

40 do 1 jest systemem opowiadającym o tym, jak Polska, mimo posiadania bomb termobarycznych, samolotów F-16 oraz zaawansowanego programu atomowego przegrywa wojnę z przeciwnikiem zapóźnionym o (dosłownie) 100 lat. Gracze natomiast będą mogli zdecydować czyja to wina: Tuska, czy Kaczyńskiego.

Ogólny Zarys Świata:

Alternatywna rzeczywistość. 8 września 2008 roku dochodzi do gigantycznej katastrofy czasoprzestrzennej o nieznanej genezie (choć podejrzewa się awarię Wielkiego Zdeżacza Hadronów). W jej efekcie powierzchnia Ziemi (oraz jej paralelnych wersji) zostaje całkowicie zniszczona, a duże jej fragmenty zostają przeniesione do alternatywnych wymiarów. Z tak powstałych szczątków zostają uformowane nowe światy.

Jednym z ocalałych fragmentów (los pozostałych jest nieznany) jest Polska, która (wraz z Obwodem Kaliningradzkim, fragmentami Białorusi, Ukrainy, Czech, Słowacji i Niemiec) trafia do nowego, nieznanego świata, w całości uformowanego z podobnych odpadków. Jak się okazuje większość innych państw została tu przeniesiona z lustrzanych wersji naszej planety. Znajdują się najczęściej na poziomie rozwoju pierwszej połowy XX wieku, co daje naszemu krajowi szanse na stanie się ekonomicznym i naukowym hegemonem. Wyżej rozwinięte enklawy są nieliczne i słabe.

Niestety na skutek wywołanego katastrofą zerwania więzi ekonomicznych i społecznych w nowym świecie wybucha katastrofalny kryzys ekonomiczny. Związane z nim złe nastroje społeczne doprowadzają do powstania w jednym z państw, będącym odpowiednikiem Niemiec ideologii nazistowskiej. Jak łatwo się domyślić propagująca ją partia obejmuje władzę.

Po tym, jak wspierane przez czarnych magów, wydobyte z enklaw artefakty i Złego we własnej osobie armie Rzeszy zajmują lustrzane odpowiedniki Francji i Wielkiej Brytanii oraz państw skandynawskich jedynie dwie rzeczy powstrzymują je przed marszem na wschód. Pierwszą jest Wojsko Polskie, mimo całego swego dziadostwa najnowocześniej uzbrojona armia na świecie.

Drugą jest admirał Nowogrodow, wojskowy dyktator Republiki Wielkiej Rosji (dawniej Obwód Kaliningradzki) i jego magazyn pocisków artyleryjskich o ładunkach atomowych, niepewny (choć na szczęście nie jedyny) sojusznik III Rzeczpospolitej.

Na froncie trwa impas. Nadeszło nowe wydanie Dziwnej Wojny. III Rzeczpospolita, mimo, że jej czołgi są w zasadzie niezniszczalne dla nazistów, a samoloty F-16 zbyt szybkie, by strącić je z nieba jest za słaba, żeby w pojedynkę wygrać wojnę. Rzesza: mimo liczebnej przewagi nie ma najmniejszych szans na sforsowanie linii Odry i Nysy. Rozpoczyna się więc gorączkowa gra wywiadów i poszukiwanie nowych superbroni (oraz uranu), które mogłyby zadecydować o zwycięstwie jednej ze stron.

Oprócz tego w settingu występują:

- Zgnili, prozachodni liberałowie / obłąkani, zacofani konserwatyści pod przywództwem mającego krewnych w Wehrmachcie prezydenta Berlińskiego / skupionego na przeszłości i rewanżu premiera Moskwicza.
- wredni Obcy wszelkich kształtów i kolorów.
- wcale-nie-zbuntowane superkomputery i ich armie cyborgów
- cztery różne mafie
- hrabia Drakula
- mechy, latające statki, tripody i te nowe, fajne czołgi zbudowane niedawno przez OBRUM
- złowrogie korporacje eksperymentujące na ludziach
- humor polityczny

I to wszystko ma sens! No, prawie...

Skąd to wziąć:

W chwili obecnej 40 do 1 jest na etapie produkcji. Ukończyłem około 25% wczesnej wersji. Kolejne kawałki wrzucam co jakiś czas na moim blogu na Poltergeiście. Obecnie znaleźć tam można:

Rodział 1: Historia Świara
Rozdział 2: III Rzeczpospolita Polska
Rozdział 3: Zona
- Ludność Zony
- Ruiny
- Ocalałe miasta i nowe osadnictwo
- Obcy i ich terytoria
- Ważne postacie i miejsca Zony
Rozdział 4: III Rzesza i Państwa Okupowane
Rozdział 5: Inne kraje Nowej Europy
Rozdział 6: Sprzęt pancerny i inne pojazdy
Rozdział 7: Broń i ewkipunek
Rozdział 8: Moce nadprzyrodzone
Rozdział 9: Artefakty
Rozdział 10: Polski Internet
Rozdział 11: Nowa mechanika
Rozdział 12: Bestiariusz

Leksykon pojęć występujących w settingu:

Na wypadek, gdyby ktoś miał problemy z czytaniem powyższych notek przygotowałem leksykon wyjaśniający, kto w settingu jest kim:

A

- Abwehra: wojskowy wywiad III Rzeszy.
- Ajdik: mina - pułapka sklecona domowym sposobem.
- Aleco? serwis aukcyjny w internecie. Według powszechnej opinii można kupić na nim wszystko: od używanej odzieży, przez kradzione komórki po ludzkie organy gotowe do przeszczepu.
- Anhernerbe: pseudonaukowa organizacja założona przy SS. Poszukuje reliktów rzekomych Cywilizacji Aryjskich. Zajmuje się głównie badaniami eugenicznymi i pozyskiwaniem artefaków z Zony.
- Artefakt: każdy wytwór technologii lub magii, którego nie da się produkować w dużej ilości w Polsce.

B

- Berliński: prezydent Polski. Jego pradziadek jest pomocnikiem kucharza w Wehrmachcie.
- Bestia: jeden z gatunków Obcych zamieszkujących Nową Europę. Mają postać zbliżoną do zwierząt drapieżnych i psiokocią mentalność. Ich przywódcą jest król Utuwu. Stanowią członków Koalicji Antyhitlerowskiej.
- Black Ops: Żołnierze sił specjalnych biorący udział w działaniach typu „Black Operation”. To jest inspirowanych racją stanu, tajnych działaniach militarnych niezgodnych z prawem wojennym, zawartymi traktatami międzynarodowymi oraz prawem państwa macierzystego.

D

- „Dziad”: pogardliwe określenie na osoby narodowości polskiej, nie pochodzące z Ziemi Ojczystej, zamieszkały przed Transferem w jednym z krajów Europy Zachodniej, charakteryzujący się odmienną mentalnością od współczesnych Polaków. Czasem pojęcie rozszerza się też na innych przybyszów z Europy Zachodniej
- Dzikus: mieszkańcy Zony, którzy popadli w barbarzyństwo i zdegenerowali się do poziomu ludów pierwotnych. Najczęściej kanibale.
- Drakula: Król Rumuni, wampir, jeden z sojuszników Hitlera. Nienawidzi Polski, gdyż kraj ten uniemożliwił mu objęcie władzy nad całą Europą Środkową.

E

- Efekt Leskiego - Zagórskiego: Niewyjaśnione, groźne dla ludzi zjawisko pojawiające się w chwili, gdy psionik próbuje korzystać z magii (lub odwrotnie).
- Euromed: korporacja medyczna przeprowadzająca nielegalne eksperymenty na ludziach w Polsce.

G

- Grall: Kryptonim polskiego programu atomowego.
- „Grodzisk”: polska grupa przestępcza operująca z podwarszawskiej miejscowości Grodzisk Mazowiecki. Specjalizuje się w przemycie.

K

- Koalicja Antyhitlerowska: sojusz militarny zawarty przez Polskę, Słowację, Czechy, pozostałości Ukrainy, Białorusi i RFN, Dominium Morloków, Bestie, Miasto Matki, inne rasy obcych i Warlordów Zony oraz (formalnie) Kaliningrad. Jego celem jest obalenie ustroju nazistowskiego w Niemczech oraz wyzwolenie Europy.
- Killergrypa: zabójcza dla ludzi mutacja wirusa grypy.
- Kościół Rzymski:[/i] Organizacja religijna z siedzibą w Watykanie we Włoszech. Przypomina nieco Kościół Katolicki, różni się jednak doktryną. Dysponuje licznymi oddziałami paramilitarnymi wyposażonymi w magitechniczne uzbrojenie. Katolicyzm uważa za herezję.
- Kryfowie: Obcy. Gatunek pasożytów przejmujących kontrolę nad ciałami ludzi.
- Kurier Syberyjski: Firma kurierska z siedzią w Kaliningradzie. Jej pracownicy nie zadają pytań na temat zawartości przesyłki.

L

- Lew litowy: Spotykany w Zonie drapieżnik pochodzący z macierzystego świata Litów.
- Lit: Obcy. Odpowiednik człowieka z wersji Ziemi, na której życie oparte było na krzemie, a nie węglu.

M

- Matka: Superkomputer zarządzający jednym z miast Zony. Przez programistów został obdarzony bardzo silną empatią w stosunku do ludzi, instynktem macierzyńskim oraz nieco nadopiekuńczym i zaborczym charakterem.
- „Maminsynek”: Pogardliwe określenie dla obywatela Miasta Matki.
- Ministerstwo X: Jeden z resortów w Polsce. Jego zadaniem jest badanie, wyjaśnianie i zapobieganie niezwykłym zjawiskom.
- Mniejszościowiec: Obywatel innego państwa uwięziony w Polsce na skutek transferu.
- Morlok: Przedstawiciel jednej z obcych ras zamieszkujących Zonę. Morlokowie stanowią gałąź ewolucyjną ludzi, która wykształciła się w dalekiej przyszłości Ziemi w wyniku degeneracji ludzkości. Posiadają moce psioniczne, wysoką technologię (z której potrafią korzystać tylko w ograniczonym stopniu) oraz przystosowania do życia pod ziemią. Znani są ze skłonności do antropofagii.
- Moskwicz: Premier Polski. Jego brat - bliźniak został omyłkowo zamordowany przez Ottona Skorzenego.
- Muzgotrzep: Obcy. Gatunek zdecydowanie wrogich istot o bardzo dużych zdolnościach psionicznych.

N

- Nowogrodow: Dyktator wojskowy Kaliningradu, z racji posiadania broni atomowej oraz dużych sił zbrojnych ważna postać na arenie politycznej Nowej Europy. Marzy o odbudowie rosyjskiej potęgi.

O

- Obcy: Każda istota, która nie występowała na Ziemi Ojczystej.
- Oś: Sojusz militarno - ekonomiczny obejmujący III Rzeszę, Faszystowskie Włochy, kolaboracyjną Irlandię, kolaboracyjną Szkocję oraz wampiryczne Królestwo Węgier i Rumuni.

P

- Państwa Okupowane: Francja, Wielka Brytania, Holandia, Grecja, Albania oraz kraje skandynawskie.

R

- Rakszasa: Obcy. Istota stworzona z czystej energii, rodzaj samoświadomego pola elektromagnetycznego. Niebezpieczny dla ludzi.
- Retrowirus Mutacyjny: groźny dla ludzi zarazek powodujący mutacje. Występuje w dwóch wersjach: bojowej, zmieniającej człowieka w obłąkanego potwora, oraz eugenicznej powodującej pojawienie się różnego rodzaju „ulepszeń” i „dostosowań”.
- „Ruski”: Przedstawiciel mafii wywodzącej się z Kaliningradu.
- Ruś: Dawne ziemie Rosji, wschodniej Białorusi i Ukrainy, które zostały przeniesione z okresu wczesnego średniowiecza oraz z epok prehistorycznych. Zamieszkują je prymitywne plemiona tubylców oraz zwierzęta kopalne.

S

- Skorzeny Otton: niemiecki komandos z okresu II wojny światowej. Nazista. Zasłyną akcją odbicia Mussoliniego. W rzeczywistości 40 do 1 odpowiadał za zamach na premiera Moskiwcza, w którym zginął jego brat Ziemowit.
- Stalker: osobnik legalnie lub nie penetrujący Zonę w poszukiwaniu artefaktów.
- Stos Karpena: Artefakt. W świecie realnym: urządzenie przechowywane w muzeum w Bukareszcie, skonstruowane w latach 50-tych przez rumuńskiego uczonego Karpena. Od momentu swego powstania nieprzerwanie produkuje prąd. Jego zasada działania jest nieznana. W uniwersum 40 do 1: rodzaj superwydajnych baterii elektrycznych zdolnych (teoretycznie) wytwarzać nieskończone ilości energii.
- Szaraszka 17: zamknięte miasto w Zonie zamieszkane przez psioników. Na potrzeby swoich mieszkańców i świata zewnętrznego Szaraszka utrzymuje fasadę utopijnego społeczeństwa. Faktycznie zarządzający ją naukowcy traktują populację jako hodowlę laboratoryjną dla swoich eksperymentów. Nieformalny członek Osi.

T

- Tantal: Odkryty 1802 roku rzadki pierwiastek wykorzystywany w produkcji zaawansowanej elektroniki. Z powodu braku złóż na kontynencie europejskim w uniwersum 40 do 1 bardzo cenny.
- Towar kolonialny: Niektóre wyroby dostępne w latach 40-tych, ale nie produkowane w Europie Środkowej. Głównie kawa, herbata, pieprz, czekolada i kakao. Przemycane do Polski z krajów bałkańskich.
- Transfer: niewyjaśnione zjawisko, w wyniku którego na Ziemi doszło do przemieszania się czasów i wymiarów. Prawdopodobnie został wywołany awarią Wielkiego Zderzacza Hadronów.
- Trollnet: Największy portal internetowy w Polsce.

W

- Wirus Zombie: niebezpieczny dla ludzi wirus zmieniający zarażonych w zombie.
- Wojna 2.1: określenie dla II Wojny Światowej stoczonej na Ziemi Ojczystej 69 lat przed Transferem.
- Wojna 2.2: określenie na konflikt zbrojny toczony obecnie w Nowej Europie między Państwami Osi, a Koalicją Antyhilterowską.
- „Wietnamiec”: członek gangów wietnamskich aktywnych w Polsce.

Z

- Zakapior: Przedstawiciel specyficznej subkultury osadników kolonizujących Zonę i Ruś.
- Zewnętrzna Akcja Charytatywna: program pozyskiwania obiektów do badań prowadzony przez Szaraszkę 17 pod przykrywką misji charytatywnej.
- Zielonogórski: Pułkownik wojska polskiego w wieku około 50 lat. Siwy, znak szczególny: brak jednego oka. Dowodzi tzw. Oddziałem Wydzielonym, grupą komandosów powołanych do zwalczania „Terroryzmu Nadprzyrodzonego”.
- Ziemia Ojczysta: wariant planety Ziemia, z którego pochodzi III Rzeczpospolita Polska.
- Zona: niebezpieczny obszar na południowym - wschodzie Europy pokryty pozostałościami transferu pochodzącymi z różnych, zaawansowanych światów. Obecnie wyludniony na skutek wojen, epidemii i katastrof humanitarnych. Z racji na pozostałości po konfliktach, liczne, trudne do wyjaśnienia zjawiska, groźną dla człowieka faunę i różne formy skażenia niebezpieczny dla wędrowców. Znaleźć w nim można pozostałości cywilizacji technicznych z różnych wariantów Ziemi.

Ż

- Żydowskie złoto: Złoto używane przez agentów Abwehry do przekupstw. Według plotek zostało odebrane przetrzymywanym w obozach koncentracyjnych Żydom.
Ostatnio edytowano 3 kwi 2011, 20:15 przez Zegarmistrz, łącznie edytowano 1 raz
Zegarmistrz
 
Posty: 31
Dołączył: 15 paź 2009, 21:29

Re: 40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Postprzez morfin » 25 mar 2011, 23:16

Naprawdę nie wiem, jak mam ten pomysł określić... :?

ale:

Zegarmistrz napisał(a):Wojsko Polskie, mimo całego swego dziadostwa



Jeżeli próbujesz się tu odnieść do rzeczywistości, to nie pisz podobnych rzeczy. Chyba, że wszystko w tym projekcie powinno się traktować jako jeden wielki żart... :wink:
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Re: 40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Postprzez Zegarmistrz » 26 mar 2011, 17:12

Jeżeli próbujesz się tu odnieść do rzeczywistości, to nie pisz podobnych rzeczy. Chyba, że wszystko w tym projekcie powinno się traktować jako jeden wielki żart.


Oczywiście, że armia jest dziadowska (a raczej: relatywnie dziadowska). Jakby była tak wypaśna, jak utrzymuje MON to by wygrała wojnę w dwa tygodnie i cały pomysł na setting poszedłby się walić...

No niestety głównym problemem z settingiem jest poważna dysproporcja sił. Na logikę nawet przestarzałe czołgi i samoloty powinny kosić tygrysy i pantery (a tak naprawdę PzKpfw II - IV, Tygrysy pojawiły się dopiero rok po momencie, w którym osadzona jest linia czasu 40 do 1, pozwoliłem sobie jednak nagiąć nieco realia) dziesiątkami. Rakiety typu fire and forget, helikoptery szturmowe etc. to trochę za duża skala wyzwania dla armii, w której głównym środkiem transportu ciągle były konie.

Połowa pary poszła w uzasadnianie dlaczego Polska jeszcze nie okupuje Berlina, a szczerze mówiąc jest ono do tej pory naciągane.
Zegarmistrz
 
Posty: 31
Dołączył: 15 paź 2009, 21:29

Re: 40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Postprzez morfin » 26 mar 2011, 17:27

Zegarmistrz napisał(a): Jakby była tak wypaśna, jak utrzymuje MON to by wygrała wojnę w dwa tygodnie i cały pomysł na setting poszedłby się walić...


A... no chyba, że tak. :wink:
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Re: 40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Postprzez Heriofelik » 2 kwi 2011, 11:12

Motto settingu jest fajne... :)
one już są... czy słyszysz ich straszliwy bzyk?
Avatar użytkownika
Heriofelik
 
Posty: 120
Dołączył: 4 mar 2011, 21:51

Re: 40 do 1 (Savage Worlds) mój nowy projekt:

Postprzez Zegarmistrz » 3 kwi 2011, 21:11

1) Na swoim blogu umieściłem kolejny fragment settingu opisujący ruin Zony

2)
Heriofelik napisał(a):Motto settingu jest fajne..


Dzięki. Starałem się.

3)
morfin napisał(a):Naprawdę nie wiem, jak mam ten pomysł określić...


Tak naprawdę pomysł ten nie jest dużo bardziej wykręcony od typowego fantasy. Owszem, to może się wydawać bez sensu, tyle wyrwanych z kontekstu elementów, zespolonych ze sobą, ale powiedzmy sobie szczerze: czym to się różni np. od Warhammera, oprócz tego, że:
- Zamiast Chaosu są Naziści
- Idą od zachodu, a nie z północy
- mają czołgi i karabiny zamiast mieczy i koni
- zamiast krasnoludów są terminatorzy, a zamiast elfów kosmici
Kiedy chodziłem do liceum miałem problemy z wyjaśnieniem kolegom, co fajnego jest we Władcy Pierścieni. Nikt nie akceptował tego, że z jednej strony są elfy, krasnoludy i czarodzieje, z drugiej trolle, smoki i gobliny, wszystko to jest na serio, ma sens i nie jest bajka dla dzieci. Potem przyszły gry typu Diablo, Heroes of Might and Magic, WoW, kinowa adaptacja LotR-a i się wszystkim temat opatrzył. Akceptują go bez większego problemu.

Mój pomysł nie jest taki nowy, są podobne tytuły (np. Axis of Time, www.1939.com.pl, Wolfenstein), tylko mniej opatrzony.

4) Kwestia opisu świata:

Dla wygody i zasadniczo uproszczenia sytuacji postanowiłem podzielić setting na 4 obszary różniące się atmosferą i klimatem. Będą to:

III Rzeczpospolita
Czyli nasz kraj. Pełni funkcję takiego nieco wykręconego Imperium z Warhammera. Głównym tematem Polski są filmy gangsterskie typu Sztos czy Chłopaki Nie Płaczą połączone z Politickal Fiction (będzie można grać politykami), Archiwum X, Ghostbusters (w Nowej Europie działa magia) oraz lekko z Shadowrunem i Cyberpunkiem (od Transferu minęło 20 lat, technika trochę poszła do przodu.

Zona
Zona to region powstały po burzy czasoprzestrzennej. Z nieznanego powodu ta miała gwałtowniejszy przebieg na terenie Ukrainy. W jej efekcie obszar ten jest usiany pozostałościami cywilizacji z przyszłych wariantów planety Ziemia. Większość populacji Zony zginęła na skutek epidemii superzabójczej mutacji grypy powstałej po skrzyżowaniu ze sobą kilku gatunków grypy. W Zonie toczą się w tej chwili główne walki z Nazistami.

Klimat Zony jest bardzo skomplikowany. Po pierwsze to postapokalipsa ala Fallout, Neuroshima czy Jestem Legendą. Do tego dochodzi jeszcze Piknik Na Skraju Drogi, Terminator, Strefa Śmierci... Jeśli kogoś nie interesują te klimaty Zona ma też pełnić funkcję głównej linii frontu, takiego Afganistanu, z tym, że zamiast Talibów będą Naziści.

III Rzesza i Państwa Okupowane
Czyli klasyczne podejście do II Wojny Światowej w wersji pulp. Inspiracją są filmy typu Stawka Większa Niż Życie, Działa Navarrony, O Jeden Most Za Daleko, Parszywa Dwunastka, Bękarty Wojny. Do tego dochodzą typowe motywy nazistowskich okultystó i czarnoksiężników, wywoływania chtulhu, badań nad technicznymi pozostałościami "aryjskich cywilizacii" etc. Czyli klasyczny klimat szpiegowski, pomaganie dzielnym partyzantom, wysadzanie niemieckich instalacji atomowych, uciekanie przed czarownikami z Gestapo...

Wola Europa
Czyli głównie Czechy, Słowacja i faszystowskie Włochy. To znowu opowieść szpiegowska, tym razem bardziej w stylu Toma Clancyego. Opowiadać będzie o potajemnej walce o supremacje w powojennej Europie toczonej przez Polskę, Czechy, Kaliningrad i państwo Mussoliniego. Czyli wzajemne szpiegostwo, podkładanie sobie świń, targi o pociski atomowe, wyścig "kto pierwszy znajdzie Uran i nie da się przy tym zabić" oraz używanie przeciw sobie wygrzebanych w Zonie skarbów.
Zegarmistrz
 
Posty: 31
Dołączył: 15 paź 2009, 21:29


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 23 mar 2019, 07:16 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron