Pomysł na system (Do oceny)

Wszystkie systemy RPG które nie mają póki co swego działu.

Pomysł na system (Do oceny)

Postprzez zgrzyt » 16 gru 2009, 12:59

Pomysł na system narodził się podczas dyskusji z jednym moim kolegą. Chciałbym, żebyście go ocenili i powiedzieli czy waszym zdaniem dalsza praca nad nim ma sens. Czy jest on ciekawy i dosyć nowatorski czy może nudny i nic nie wnoszący. Za wszystkie komentarze z góry dziękuje.

Wstęp (W skrócie)

Motywem przewodnim systemu jest historia średniowiecznego papieża podpisującego cyrograf z diabłem.

By tego dokonać szatan użył podstępu. Objawił się papieżowi w chwili gdy ten cierpiał z powodu nieuleczalnej choroby. Następnie przekonywał go, że to nie on jest "tym złym" oraz, że w zamian za przejście na jego stronę magicznie go uzdrowi i uratuje przed nieuchronną śmiercią.

Papież postanowił poprosić o pomoc samego Boga. Ten jednak nie odpowiadał na modlitwy przez co od teraz zwany będzie "Milczącym Bogiem".

Ludzki strach przed śmiercią i chwila zwątpienia w słuszność swej wiary sprawiły, że ręka papieża w ostatniej chwili podpisała cyrograf.

Pierwsze skutki grzechu...

Papież jest głową kościoła na ziemi. Diabeł postanawia to oczywiście wykorzystać. Zmniejsza go do rangi marionetki a za pomocą jego duszy rozpoczyna biblijną apokalipsę. Watykan od tej chwili staje się siedzibą szatana a wszyscy znajdujący się tam księża albo przechodzą na jego stronę albo są zmuszeni uciekać.

Ziemię nawiedzają ogniste deszcze, wulkany, plagi i fala zniszczenia. Ginie wszelka zielona roślinność oraz większość ludzi i zwierząt. Tam gdzie kiedyś była bujna łąką teraz jest pustynia. Lasy zamieniły się w pola pozbawionych liści drzew zaś rzeki od teraz są pełnymi oparów siedliskami niebezpiecznych bestii.

Ostatecznie zmieniło się nawet ukształtowanie terenu i ilość dostępnych surowców. Większość złóż metalu rozsypała się w piasek przez co jest on od teraz bardzo rzadki i cenny.

Drugi skutek grzechu...

Następnie diabeł otwiera bramy prowadzące do piekła. W różnych miejscach w europie, dosłownie z pod ziemi wyrastają ogromne portale. z których, wychodzą najróżniejsze demony. Jedne z nich, mało rozwinięte ewolucyjnie, zastępują ziemskie zwierzęta. Pozostałe pod komendą szatana lub podległych mu władców podziemia wykonują rozkaz podboju. Jest też wiele czartów i dusz które wykorzystują tą okazje by uciec z piekła i rozpocząć nowe życie.

Trzeci skutek grzechu...

Ostatnie co robi szatan to zamyka bramy do nieba. Od tej chwili każda zmarła dusza, niezależnie od tego jak żyła, jest zmuszona albo iść do piekła albo tułać się po świecie jako duch. Fakt ten wpływa silnie na ludzką psychikę. Wielu śmiertelnych postanawia zdradzić swoją rasę i podpisać cyrograf, w nadziei, że dzięki służbie demonom zyskają lepsze warunki po śmierci. Inni tracą wiarę i zaczynają korzystać z wielu cielesnych uciech wychodząc z założenia, że i tak czeka ich ten sam los. Są też tacy, którzy milczenie Boga odbierają jak próbę i postanawiają wytrwać w wierze. Ta garstka indywidualistów stawia sobie za cel zamknięcie bram piekielnych i przywrócenie dawnego porządku świata.

Plany Szatana

Szatan ma w planie podbić ziemię a z ludzi uczynić swoich niewolników. Jego genialny zdawać mogłoby się plan ma jednak kilka niedopatrzeń. W pewnym momencie piekielna machina wojenna bardzo spowalnia. Dzieje się tak za sprawą pozostałych demonów, którym średnio widzi się wykonywać rozkazy swoich przełożonych. Co prawdą są i takie, które z czystej przyjemności będą mordować i torturować ludzi jednak większość z nich jest zajęta innymi sprawami.

Władcy piekieł będący bezpośrednio pod szatanem traktują tą wojnę bardziej jak walkę polityczną. Są zainteresowani zdobywaniem wpływów jednak nie chcą niepotrzebnie tracić swoich wojsk. Wyczekują zatem na błąd pozostałych władców i wchodzą w różne spiskowe sojusze, nierzadko nawet z samymi ludźmi. Niektórzy z nich czyhają nawet na błąd samego szatana i sposobność pozbawienia go władzy.

Wiele pozostałych, pomniejszych czartów także nie widzi się w roli marionetek. Demony są silnymi indywidualistami przez co duża ich część, gdy tylko nadarzy się sposobność, dezerteruje lub w taki czy inny sposób kombinuje jak zyskać najwięcej dla siebie.

Kolejną rzeczą, której nie przewidział władca piekieł jest ludzki instynkt przetrwania. Nawet w tak niesprzyjających warunkach nasza rasa zdołała się przystosować.

Rolnicy nadal w pocie czoła orzą, dającą rzadkie zboże ziemię. Rybacy łowią na niebezpiecznych wodach nowe gatunki ryb i stworzeń zaś myśliwi nauczyli się polować na przybyłe z piekieł gatunki zwierząt. Nawet metal zastąpiono kośćmi i skórami demonów.

Anioły

Na ziemi pojawiły się też anioły. Cel ich przybycia jest jak do tej pory zagadką, gdyż żaden z nich nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie. To jak pojawiły się na ziemi jest także dosyć dziwne gdyż znajdowano ich śpiących w lesie lub dosłownie spadających z nieba na wóz z sianem. Każdy z nich objęty jest pewnego rodzaju amnezją. W pierwszej chwili cechuje ich dziecinna naiwność i ciekawość. Dopiero z czasem będąc na ziemi uczą się panujących tutaj zasad.

Rasy/Profesje/Przedmioty

W założeniu w systemie tym będzie można grać: Człowiekiem, Aniołem albo Czartem. Z dostępnych profesji mogę wstępnie wyróżnić: Drogę Rycerza, Duchownego, Czarownika, Myśliwego oraz dwie dziwne profesje Porywacza Dusz oraz bardzo specyficznego barda o nazwie "Grający ze śmiercią".

Gracze będą przemierzać krainy zawładnięte zarówno przez ludzi jak i przez czarty. Zwiedzą miejsca nawiązujące do biblii oraz do średniowiecznych historii o piekle jak na przykład: Różnego typu klasztory, miasta nawiązujące do Sodomy i Gomory, Piekielne wykute w wulkanie kopalnie i huty w których czarty spalają siarkę by zanieczyszczać niebo. A także różne gaje oliwne, pustelnie, świątynie wykute w skale i tym podobne.

Ubrania, bronie, pancerze i inne przedmioty występujące w grze będą mieszanką pomysłów zaczerpniętych z biblii oraz zwykłej fantazji. Będą to np: Szaty pielgrzyma czy pustelnika, włosienica ascety, sandały, tarcza ze skóry i kości, kamienno-kościana dwuręczna maczuga, najróżniejsze proce, zbroja ze skóry demona z kościanymi ćwiekami i tym podobne.

Będę stawiał także na bronie niekonwencjonalne takie jak różnego rodzaju haki, czakramy, pokryte kolcami bicze czy różnego rodzaju dziwaczne strzały i bełty.

Awansowanie

W systemie bardzo ważne będzie podejście społeczne i duchowe. Będzie istniała silnie wyeksponowana hierarchia.

Gracze żeby awansować będą musieli nie tyle zdobywać doświadczenie co reputację, majątek, znajomości a także podwładnych im ludzi i wojsko. By zostać rycerzem giermek będzie musiał spełnić wiele warunków. Będzie musiał posiadać godne uzbrojenie, udowodnić swoje męstwo konkretnymi czynami a także będzie musiał znaleźć kogoś wysoko postawionego kto zgodzi się go pasować. Nie wspominając o poparciu paru rycerzy, którzy się za nim wstawią.

Podobnie może być z akolitą, który zechce być kapłanem. W tym celu będzie musiał nawracać spotykanych podczas sesji ludzi, spełniać różne posługi od chowania zmarłych po egzorcyzmy i przepisywanie ksiąg a w ogóle najlepiej to gdyby założył własną wspólnotę wiernych.

Styl Gry

W początkowej fazie gracze będą traktowani jak wędrowna chołota. Będą z wielu miejsc wyrzucani, w karczmach będą musieli jeść na zapleczu, spać po stajniach i tym podobne rzeczy. Dopiero gdy awansują zyskają szacunek społeczeństwa.

Będzie także system wspierania słabszych graczy przez silniejszych. Gdy jakiś rycerz awansuje będzie mógł np wstawić się za innym graczem giermkiem lub mianować go własnym podwładnym. Podobnie będzie z innymi profesjami.

Sumienie

Zamiast charakterów wprowadziłem sumienie. Za swoje uczynki gracze będą oceniani przez MG i albo będą podążali w stroję świętego albo w stronę potępionego. Staczanie się lub droga ku świętości będzie dobrze opisana i podzielona. Będzie także miała konkretny wpływ na ich statystyki, umiejętności, magię, modlitwy itp.

Esencją systemu ma być to by pozostał on "Szary" bez podzielenia na Czerń i Biel. Przykładem na to może być fakt, że sumienie będzie niezależne od Rasy czy Profesji.

Taki system wymusza konflikty w drużynie. Anioł by pozostać czystym będzie musiał wpływać na Czarta gdy drużyna będzie stawała np: przed wyborem czy kogoś zabić czy puścić wolno. Jeżeli ten pierwszy będzie się przyglądał rzezi i nic nie zrobi w tej sprawie to to też go oczerni. To samo tyczy się czarta przytakującemu dobrej postaci. Ostatecznie nic jednak nie stoi na przeszkodzie by któraś ze stron zmieniła, nawet skrajnie, swoje sumienie.

Podobna zasada będzie panowała w profesjach. Nie będzie liczyło się czy drużyna zabiła potworną bestię tylko kto konkretnie przyniesie jej głowę. Co zrobić zatem w sytuacji gdy w drużynie o sławę musi walczyć zarówno rycerz jak i myśliwy? A i duchowny mógłby się popisać siłą swojej wiary?

Systemem kieruje zatem święta zasada"

"Nieważne jak jest ważne jak myśli motłoch"

Z tego też powodu nic nie stoi na przeszkodzie by tą głowę ukraść lub po prostu przekupić paru naocznych świadków by rozpowiadali jak było.

Magia/Relikwie

Identycznie dzieje się z magią i siłą relikwii. Będą takie zaklęcia i przedmioty, które będą miały rzeczywistą moc jednak siła pozostałych zależeć będzie bardziej od tego jak bardzo są one znane i cenione. Czarownik będzie zatem bardziej demagogiem uzbrojonym w swoją reputację, siłę perswazji i coś co można nazwać cyrkowymi sztuczkami.

Organizacje

Na koniec wspomnę jeszcze o organizacjach. Będą one odgrywały dużą rolę i każda z nich będzie przynosiła zarówno korzyści jak i będzie posiadała jakieś wymagania. Po za typowymi jak "Kościół milczącego Boga" czy różnego typu zakonami oficjalnie walczącymi ze złem, można będzie także wyróżnić sekty i organizacje mające mało wspólnego z wiarą. Do tych ostatnich będą się zaliczać np: "Cyrografiści" czyli ludzie, którzy w ukryciu działają na rzecz sił nieczystych, "Pakt Satyra" czyli organizację skrajnych hedonistów, którzy w swej perwersji doszli nawet do porywania ludzi dla celów sadystycznych, czy chociażby Organizację Demonów Dezerterów zajmującą się ukrywaniem demonów, które uciekły z piekła i chcą w pokoju żyć na ziemi.
Avatar użytkownika
zgrzyt
 
Posty: 5
Dołączył: 21 wrz 2009, 16:33
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Galathar » 16 gru 2009, 18:22

Preferujesz komentarz tu na forum czy wysłać Ci litanie na maila? :D Bo - pomijając aspekty nowatorstwa, etc. to odnośnie logiki samego świata jest sporo rzeczy do poprawy.

I pytanie - jaki klimat settingu ma być? Bo brzmi jak post-apo średniowiecze ^^ Ale dark fantasy i heroic też by się nadawały. Poza tym - setting to jeszcze nie system :P

I mały prztyczek ortograficzny, nie bierz zanadto do siebie ;) - "spod" a nie "z pod". Kiedy wreszcie ludzie przestaną robić ten błąd :]
powiedział baran co myśli, że jest kotem
Avatar użytkownika
Galathar
 
Posty: 2227
Dołączył: 25 kwi 2006, 19:28

Postprzez morfin » 16 gru 2009, 20:29

Taaak... 'Zgadzam się z przedmówcą. Przejdźmy od słów do czynów.' Albo raczej nie przechodźmy. A właściwie Ty, panie zgrzycie, nie przechodź i nie rozwijaj tego pomysłu. Stracisz jedynie czas.
Jak napisał Galathar, uwag jest cała litania i dotyczą praktycznie każdego podanego przez Ciebie wątku. :tak:
Pick A Card... ANY Card!
Avatar użytkownika
morfin
 
Posty: 1611
Dołączył: 27 lip 2008, 18:29
Lokalizacja: Missouri (CSA)

Postprzez Zegarmistrz » 16 gru 2009, 20:52

Szczerze? Dość ciężki do realizacji pomysł. Ja bym to umieścił w jakimś świecie fantasy z prostej przyczyny: aby opisywać średniowiecze, jego podejście do religii, wierzenia, demonologie, angeologie etc. trzeba posiadać dość dużą wiedzę na ten temat.

Zobacz taki system, jak Ars Magica, może tam znajdziesz coś fajnego do zaporzyczenia. Zdaje się dodatki do 3 czy 4 edycji można zciągnąć legalnie ze strony autora.
Zegarmistrz
 
Posty: 31
Dołączył: 15 paź 2009, 21:29

Re: Pomysł na system (Do oceny)

Postprzez Rein » 16 gru 2009, 21:16

zgrzyt napisał(a):Pomysł na system narodził się podczas dyskusji z jednym moim kolegą. Chciałbym, żebyście go ocenili i powiedzieli czy waszym zdaniem dalsza praca nad nim ma sens. Czy jest on ciekawy i dosyć nowatorski czy może nudny i nic nie wnoszący. Za wszystkie komentarze z góry dziękuje.

Wstęp (W skrócie)

Motywem przewodnim systemu jest historia średniowiecznego papieża podpisującego cyrograf z diabłem.


Mi się podoba. A raczej podobało do momentu kiedy KabOOm nagle apokalipsa wulkany demony nie ma roślinek huju muju dzikie węże.
System w którym papież jest skażony i skaża kościół ale nikt o tym nie wie, podczas gdy nagła metafizaczna zmiana w losie dusz po śmierci jest wiadoma powszechnie byłby interesujący - gdyby był przemyślany.

Mieszanie tego z postapokalipsą Jeeee!-biegają demony a ja mam Czakram Mnicha Słupnika +3 przeciwko biesom 5nożnym, który zdobyłem w Kopalniach Mrocznego Kapucyna... można... i może nawet z tego coś wyjść. Tylko to trzeba dobrze pożenić co na razie średnio ci wychodzi jak wspomnieli koledzy.


W początkowej fazie gracze będą traktowani jak wędrowna chołota. Będą z wielu miejsc wyrzucani, w karczmach będą musieli jeść na zapleczu, spać po stajniach i tym podobne rzeczy. Dopiero gdy awansują zyskają szacunek społeczeństwa.


ŁAAAAaaaaa ŁArhaaaaaamer
Pie*****a jesienna gawęda!
Pie*****y Trzewiczek!

Kiedy wreszcie się ta gangrena skończy?!

.
.
.
;)


Systemem kieruje zatem święta zasada"

"Nieważne jak jest ważne jak myśli motłoch"



A to by mogło być fajne gdyby faktycznie było główną zasadą systemu charakteru. "Wszystkim się wydaję aniele żeś zabił niewinnych z zimną krwią, wszyscy myślą że jesteś Zły.... Boom JESTEŚ ZŁY!"

:)

Podsumowując:

Pisanie RPGów nie:
przyniesie ci pieniędzy
ani sławy
ani kobiet
najprawdopodobniej nie wyjdzie poza szuflade a jak wyjdzie to najprawdopodobniej stracicz na tym pieniądze

Natomiast pisanie rpgów z pewnością:
-daje wiele frajdy w długie zimowe wieczory.

Pomyśl nad napisanie opowiadania?
Z pisarstwa podobno czasem idzie wyżyć ;P

Ale jeśli to ma być tylko dla twojej własnej satysfakcji - to nie ma co nas pytać o zdanie.
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Postprzez Galathar » 16 gru 2009, 23:59

Ale temat jest już tak ograny - chociażby Wojny Demona Salvatore`a, ostatnio Ćwiek wydał książkę, Piekara miał podobny temat w Przenajświętszej Rzeczypospolitej. Ogólnie - koncept nie jest jakiś strasznie zły, ale należałoby dopracować każdy element z osobna nie idąc przesadnie w skrajne roziwązania (apokalipsa)
powiedział baran co myśli, że jest kotem
Avatar użytkownika
Galathar
 
Posty: 2227
Dołączył: 25 kwi 2006, 19:28

Postprzez zgrzyt » 17 gru 2009, 12:24

Dziękuje za wszystkie komentarze. Tak jak pisałem chciałem tylko sprawdzić czy to ma sens. Trudno pomysł idzie do śmieci.
Avatar użytkownika
zgrzyt
 
Posty: 5
Dołączył: 21 wrz 2009, 16:33
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Rein » 18 gru 2009, 13:51

Galathar napisał(a):Ale temat jest już tak ograny - chociażby Wojny Demona Salvatore`a, ostatnio Ćwiek wydał książkę, Piekara miał podobny temat w Przenajświętszej Rzeczypospolitej. Ogólnie - koncept nie jest jakiś strasznie zły, ale należałoby dopracować każdy element z osobna nie idąc przesadnie w skrajne roziwązania (apokalipsa)


Niby tak, ale postapokalipsa w hameryce to też koszmarnie ograny temat, a jakoś Neuroshima o ile wiem jest nadal największym polskim sukcesem rpg.
To że pomysł jest ograny nie oznacza że się nie nadaje, a oryginalne pomysły też nie gwarantują sukcesu. Ważniejsze jest imho profesjonalne zrealizowanie.
Rein
 
Posty: 198
Dołączył: 14 lut 2008, 02:53

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 23 lut 2019, 20:05 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron