Cechy - tworzenie i rozwoj.

Wszystkie systemy RPG które nie mają póki co swego działu.

Cechy - tworzenie i rozwoj.

Postprzez tecbug » 17 wrz 2008, 15:31

Chcialbym poznac wasza opinie ta temat tworzenia i rozwoju postaci (a konkretniej cech) w mechanice mojej autorki.
Najpierw przyblize wszystkim o co chodzi:

------
Cechy to podstawowe parametry postaci, określające jej zdolności fizyczne i umysłowe.
Wartości 8 cech obrazują 4 suwaki. Każda cecha ma swoją przeciwstawną parę.
Obrazek

Początkowo wysoka wartość jednej z nich oznacza niską wartość drugiej w parze, dlatego ważne aby dobrze zbalansować postać. W miare rozwoju różnice będą coraz mniej widoczne.
Wartość to ilość kratek od przyległej do skrótu cechy do ostatniej zakreślonej kratki włącznie.

NP. Wybierając ZR=7, SI będzie równa 4.
Obrazek

Podczas tworzenia postaci każdy z graczy wybiera kratkę początkową reprezentującą początkową wartość dwóch cech jego postaci. Kratka początkowa musi mieścić się w przedziale 4-7, z wyjątkiem INT, który musi znajdować się w przedziale 6-8.

Podczas rozwoju postaci gracz może rozwijać konkretną cechę dodając do niej 1 "kratkę".
Koszt takiego rozwoju jest zależny od odległości od pierwszej zaznaczonej - kratki początkowej. Więcej w 3.3 Rozwój.
Tak więc po rozwinięciu raz siły i 2 razy zręczności postać będzie miała 9 zręczności i 5 siły.
Obrazek
-----

Co o tym sadzicie?
Jaki jest Waszym zdaniem najlepszy komplet cech?
obecnie jest:
zrecznosc <-> sila
precyzja <-> szybkosc
inteligencja <-> instynkt
psychika <-> charyzma
tecbug
 
Posty: 19
Dołączył: 24 sty 2008, 09:36

Postprzez Galathar » 17 wrz 2008, 17:27

Szczerze powiem, że się nie znam na tworzeniu tego typu rzeczy. Sama idea wydaje mi się jednak ciekawa. Można się oczywiście kłócić, że są jednocześnie ludzie zręczni i silni zarazem, ale i to chyba da się w tym systemie pokazać stawiając kratkę na środku. No i skoro mówisz, że koszt rozwoju zależy do tego jak daleko jest ta kratka to i tu rozwiązanie jest chyba sensowne. Zastanawia mnie w sumie tylko czemu instynkt z inteligencją powiązałeś, bo pozostałe cechy są chyba dobrze zestawione. Jeśli możesz fajnie by było tez gdybyś wspomniał jakie kombinacje jeszcze brałeś pod uwagę?
powiedział baran co myśli, że jest kotem
Avatar użytkownika
Galathar
 
Posty: 2227
Dołączył: 25 kwi 2006, 19:28

Postprzez Traitor » 17 wrz 2008, 17:30

Myślę, że pomysł jest ciekawy, ale można by zmienić zestawienie inteligencja <-> instynkt.
Traitor czai się za rogiem
Avatar użytkownika
Traitor
 
Posty: 6
Dołączył: 11 wrz 2008, 16:36
Lokalizacja: Z Camelot :P

Postprzez tecbug » 18 wrz 2008, 08:41

inteligencja <-> instynkt
Wyszedlem z takiego zalozenia: Wraz z wzrostem inteligencji zanika instynkt, co bardzo dobrze widać po ludziach. Np. pies ma mniejsza inteligencje ale o wiele wyzszy instynkt niz czlowiek, ktory w drodze ewolucji rozwinal inteligencje kosztem instynktu.

U niektorych jeszcze wzbudzilo kontrowersje psychika <-> charyzma.
PS - jestes niewzruszony i wytrzymaly psychicznie. do wszystkiego masz duzy dystans
CH - jestes bardziej ulegly ale i bardziej otwarty, masz do roznych spraw mniejszy dystans i lepiej interaktujesz z ludzmi
Dlatego zestawilem to razem.

Inne zestawienia:

--1--
zrecznosc - sila
precyzja - wytrzymalosc (wiem ze bez sensu, ale z czym zestawic wytrzymalosc?)
inteligencja - instynkt
psychika - charyzma

--2--
zrecznosc - sila
precyzja - szybkosc
inteligencja - instynkt
psychika - wytrzymalosc (fizyczna)
tecbug
 
Posty: 19
Dołączył: 24 sty 2008, 09:36

Postprzez Kristof Dernhest Eidenfel » 18 wrz 2008, 09:21

Bardzo ciekawy pomysł, problem jest tylko taki, że nie widzę specjalnie związku z np. przeciwstawianiem sobie siły i zręczności. Twoje założenie jest tutaj jasne - jak ktoś jest kupą mięśni to prawdopodobnie nie jest specjalnie zwinny. Ale nie zawsze tak jest i zdarzają się osoby które są i silne i zwinne.
Poza tym jednym założeniem, wydaje mi się ze jest w porządku - musisz tylko dobrze połączyć cechy (bo faktycznie z wytrzymałością jest problem - ja bym może połączył ją z Siłą i wtedy zestawiasz ze zwinnością: problem z głowy)
Rycerz Astarotte
Avatar użytkownika
Kristof Dernhest Eidenfel
 
Posty: 4055
Dołączył: 16 paź 2004, 09:24
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury

Postprzez KluchA » 18 wrz 2008, 10:45

No ja mam podobne obiekcje co Kristof. Siła, jeżeli jest poprawnie ćwiczona, idzie w parze ze wzrostem zręczności. Mięśnie rozbudowując się dają większą możliwość ruchu, poza tym dają człowiekowi poczucie tych mięśni. Zwiększa się zarazem jego szybkość.

Oczywiście, jak popatrzy się na koksa z siłowni, to suwaki idealnie do niego pasują. Ale prawda jest taka, że w 90% przypadków, koksy nie potrafią ćwiczyć.

W sumie pomysł ciekawy, jeżeli przewidujesz duży rozwój postaci w czasie grania. Bo jeżeli postać już jest wyćwiczona, to będzie i precyzyjna i szybka w strzelaniu, będzie i zręczna i silna. Jedyne zestawienie, które w sumie jest bardzo ciekawe to właśnie inteligencja i instynkt. Lecz z drugiej strony człowiek inteligentny często ufa swojej intuicji, robi to nawet bardziej świadomie niż człowiek mniej inteligentny.
Śmiej się, to cały świat będzie się śmial razem z tobą, płacz, a będziesz płakał sam.
Avatar użytkownika
KluchA
 
Posty: 664
Dołączył: 19 lis 2005, 19:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Misiekh » 18 wrz 2008, 13:50

A ja nie do końca rozumiem. Z idei suwaka wynika, że cechy są na początku (w fazie tworzenia) przeciwstawne z sumą 11, a więc mając np. 6 zręczności nie da się mieć więcej ani mniej niż 5 siły. Natomiast potem cechy przestają być przeciwstawne. Z jednej strony ma to sens, bo oddaje proces 'szkolenia' postaci, kiedy to zaczyna ona 'fachowo' wykorzystywac swoje możliwości - powiedzmy, że napakowała się na siłowni i ma Siłę na starcie 7, ale potem przechodzi szkolenie wojskowe i rozwija zręczność, nie tracąc siły. No i git.
Ale po co w takim razie suwak? Nie prościej dać 4 cechy pierwszorzędne (np. te z lewej w Twoich suwakach) i 4 drugorzędne, równe na starcie 11-cecha pierwszorzędna? Rzecz byłaby bardziej czytelna niż suwak, który po kilku rozwijkach może się stać mało czytelny.
Możnaby też trzymać się twardo przeciwstawności cech (nie tylko w fazie tworzenia, ale też w grze), ale to w sumie byłoby mało realistyczne ;)


PS. A jakby zrobić tak:
Cechy są przeciwstawne cały czas. Na starcie gracz ma do wydania powiedzmy 8 punktów, za które może kupić sobie np. 5 punktów siły i 3 zręczności. Potem dostaje w grze PDeki, rozwija sobie cechy i wogóle. Dopóki suma cech przeciwstawnych nie wyniesie 10, cena rozwinięcia jest normalna. Natomiast później rośnie dwukrotnie (tzn mając np 6 siły i 4 zręczności i chcąc rozwinąć jedną z tych cech o 1 punkcik, nalezy wydać 2 razy więcej PDków niż rozwijając którąś z cech przeciwstawnych o wartościach 6 i 3). Lub, jeśli chcesz zachować suwak, cena jest normalna dopóki kratki się nie pokryją, natomiast później rośnie.

Albo wogóle rośnie wykładniczo ;) A więc za przekroczenie dozwolonej sumy o 1 płaci się PD*2, za przekroczenie o 2 - PD*4, potem PD*8 itd ;)

Możliwe jest więc przełamanie przeciwstawności cech, ale trudne do osiągnięcia.
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Postprzez tecbug » 18 wrz 2008, 14:24

Koszt rozwoju jest zalezny od tego, jak daleko zawedrowalismy od poczatkowej kratki.
Przykladowo rozwijajac sasiednia kratke placimy 100 PD, za kolejna 200 PD (zbierane od poczatku) a za kolejna 350 PD itd.

Czyli jezeli bysmy rozwijali sie, jak w przykladzie powyzej (pierwszy post): za rozwiniecie zrecznosci do 8 placi sie 100 PD, a do 9 - 200 PD. Natomiast pozniejsze rozwiniecie sily do 5 kosztuje znowu 100 PD (bo jest tuz przy kratce poczatkowej).

Misiekh, Twoj pomysl w PS. jest bardzo dobry. Mozliwe ze tak wlasnie skonczy moj caly "suwak" :)
tecbug
 
Posty: 19
Dołączył: 24 sty 2008, 09:36

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 23 lut 2019, 08:28 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron