Aphalon - Świat księżycowego ostrza

Wszystkie systemy RPG które nie mają póki co swego działu.

Aphalon - Świat księżycowego ostrza

Postprzez Elion » 15 sie 2008, 11:43

Witam wszystkich. Czy znacie Polski system RPG zwany Aphalon - Świat księżycowego ostrza?
Jeśli tak, to jaki macie stosunek do tego świata? Czy wam sie podobał/podoba?
czy jest ktoś kto jeszcze grywa w ten Rpg?

Temat przeniesiony do działu RPG. Usunąłem też cały offtop. Temat jest o Aphalonie. Inna bajka, że jak się o coś pyta, to wypada też się wypowiedzieć, no chyba że to ankieta? (pytanie retoryczne, proszę nie odpowiadać tylko pisać na temat) ;) - Misiekh
" Jesteśmy najbardziej ucywilizowaną rasą, ponieważ najdoskonalej zabijamy"
Avatar użytkownika
Elion
 
Posty: 54
Dołączył: 4 lut 2007, 12:58
Lokalizacja: Pandemonium

Postprzez Szakhal » 28 gru 2009, 15:27

He he, nie wierze że ktoś jeszcze zna ten zamierzchły system oprócz mnie, tudzież parę osób z mojego miasta :D

System jak najbardziej znam. Był on bowiem moim pierwszym w którym stawiałem niepewne kroki Mistrza Gry. Co więcej za zaledwie chyba 10 PLN odkupiłem go oryginalnego, lekko rozpadającego się od innego kumpla.

Co mogę o nim powiedzieć? Hm, zdobyłem go gdy byłem po zaledwie 2óch może 3ech sesjach (jako gracz) w Młotka. Świat wydawał mi się wtedy (co nie zmieniło się do tej pory) jako bajkowy czy raczej baśniowy, na bazie którego miałybyć opowiadane legendy o mężnych, wojowniczych i bohaterskich czynach. Nawet jeśliby ktoś stworzył postać zabijaki czy jakiegoś lumpa, opis świata podpowiadał że jest to świat do heroicznych czynów. Przynajmniej ja go tak odebrałem.

Świat światem, a mechanika mechaniką. A ta była w Aphalonie wręcz tragiczna. Wykorzystywała chyba wszystkie dostępne wtedy na rynku kości, co więcej nie pomijając rzutów k3 czy k5 do niektórych obrażeń z broni. Mechanika czy system rzutów (zwłaszcza że byłem początkujący) sprawiała mi niebotyczne trudności, walka 1 na 1 trwała chyba 2 minuty (w sensie wymiana dwóch ciosów).
Robienie postaci, jako że nie miałem do podręcznika karty postaci (nie wiem czy oryginalnie jej nie było czy tez wypadła i zgubiła się poprzedniemu właścicielowi) też dodawało trochę problemów. Nie jestem fanem dużej ilości cyferek na karcie postaci zwłaszcza że nie wiadomo jak, co i gdzie wpisywać. Średnio jedna robiona postać to było wtedy ok. 2h pracy.
Z innych dobrze opracowanych rzeczy, muszę nadmienić o porządnym spisie ziół i trucizn. Nazwa, czas i sposób działania i chyba dostępność, niepamiętam. Możliwe że w każdym sytemie są podobne zbiory, jednak ten w Aphalonie był naprawdę przebogaty.

To tak krótko o moich wrażeniach. System dobry, przykuwający uwagę, z baśniową otoczką. Jednak jeśliby go teraz wypuscić, sądzę że nie doczekałby się nawet na wydanie papierowe. Gdyż zginąłby w tłumie jemu podobnych.
"Gdyby była tylko jedna prawda, nie można by było namalować stu obrazów na ten sam temat"
Pablo Picasso
Szakhal
 
Posty: 23
Dołączył: 25 lis 2009, 16:18
Lokalizacja: Bielsko- Biała


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 18 kwi 2019, 15:17 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron