Pytania ogólne i wszelakie

Rzekł wówczas Zebulon do Horacego Apostoła: "Wiedza jest darem Wszechstwórcy, zatem czcząc wiedzę czcisz Wszechstwórcę. On jest bowiem wiedzą prawdziwą."

Pytania ogólne i wszelakie

Postprzez crik » 31 mar 2010, 12:38

Witam po małej przerwie, wybaczcie ze zakładam nowy temat lecz istniejące nie były dla mnie zadowalające w kwestii która chce rozwinąć.

A zatem, czytam podręcznik i przychodzi mi do głowy kilka pytań związanych z moim niezrozumieniem sprawy, nieścisłościami w podręczniku, bądź tym iż mogłem nie doczytać (zapomnieć) o kilku rzeczach, niepotrzebne skreślić.
Proszę więc o wyrozumiałość i cierpliwość, jako że te pytania zapewne nie są ostatnimi.

-1.Wrota: z tego co wyczytałem to w każdym systemie planetarnym znajdują się jedne wrota. Czemu zatem w opisie stygmatu pisze że, każdy statek przylatujący z rejonów opanowanych przez symbionty jest prewencyjnie niszczony? Czyżby wrota w jakiś sposób sygnalizowały skąd nadchodzi połączenie ?

-2.Shatra: jak rozumiem jest to efekt którego doświadczało się przelatując przez wrota, nie ma jednak opisu tego co było „między” wrotami, ani jak długo taka podróż trwa. Co więcej, czy teraz gdy używa się „wygłósaczy shatry” sama podróż między wrotami jest w jakiś sposób odczuwalna?

-3.Psjonika/Teurgia: rozumiem w jaki sposób nabyć ją podczas tworzenia postaci, jak jednak gracz może rozwinąć w sobie takie zdolność podczas gry? Nie pytam się tu o aspekt fabularny (choć chętnie usłyszę wasze pomysły), a o mechanikę takiego procesu (jakie PD do rozwinięcia Psjoniki/Teurgi na 1poz. , czy wykonywać jakieś rzuty, itp.). Ponadto co się dzieje z dziwem takiej osoby (jak wiadomo dziw dla władających „mocą” i dla tych co nie maja takich zdolności przy tworzeniu postaci określa się z innych współczynników)?

-4.Dokumenty: czy według was istnieje coś takiego w świecie GS? Jeśli tak to jaką mają formę? A jeśli nie to w jaki sposób funkcjonuje aparat państwowy?

-5.Feniksy: czyli kasa, w jakiej formie istnieją? Tylko materialnej, czy może jest też ich zapis elektroniczny? W jaki sposób wyglądają gigantyczne transakcje finansowe (np. zakup statku)?, wątpię by opierały się na wekslach.

-6.Poziom Technologiczny: rozumiem co to jest i jak tego używać, jednakże mam pewne wątpliwości. Broń palna/biała nie ma PT (rozumiem ze każdy może ja obsłużyć), więc skąd mam wiedzieć jak wysoka ma być Technika by ją naprawić (czy w tym wypadku mam posługiwać się tabelka Technika z str:200?)? Ponadto amunicja do broni palnej już taki PT posiada, jak mam to rozumieć? Należy mieć określony poziom Techniki by ją załadować do broni bez modyfikatorów (ten wariant wydaje mi się naciągany, w końcu skoro ktoś ma umiejętność strzelanie to umie chyba broń palna [przynajmniej] obsłużyć [wymienić magazynek]), czy może to się odnosi tylko do jej tworzenia? Czy da się zastąpić poziom wymaganej statystyki Technika umiejętnością (np. medycyna dla zestawu chirurgicznego [PT 5])? Lub czy da się pewnych czynności wyuczyć bez wydawania w nie PD (np. wymiana baterii jądrowej [PT 6])?

-7.Statki kosmiczne: czy ktoś kto ma powiedzmy 10 kierowania statkami kosmicznymi, ale załóżmy 3 Techniki, powinien pilotować taki pojazd z modyfikatorami do testów? W takim wypadku jaki PT powinien mieć statek kosmiczny (znalazłem opis PT poszczególnych części, ale całego pojazdu już nie)? Ile Techniki powinien mieć przeciętny pilot z gildi przewoźników?

-8.Cien: w opisie 9 poziomu cienia stoi: „Mroczne Alter Ego zaistniało już nieodwołalnie – nic nie pomoże obniżyć wartości Cienia (za to powrót do 9 poziomu zakończy się powstaniem kolejnego Mrocznego Alter Ego)”. Jak rozumieć ten wers? Czy za każdym razem gdy postaci powinien się podnieść poziom Cienia powstaje „sobowtór”, ale cień pozostaje na poz. 9 (nie ma wyższych, 10poz. Mocy Cienia?)? Czy na pewno nie ma sposobu obniżenia tak wysokiego Cienia (czy jak zwykle to jest pod osąd narratora)?

-9.MOC: gdzie znajdę jakieś bardziej szczegółowe informacje o Antynomi i 10poz. Psjoniki/Teurgi? Czy ktoś mógłby przybliżyć może te tematy dokładniej niż w podręczniku głównym?

-10.Sztuki walki: np. w Shaidan, jest napisane że wszystkie działania związane z uderzeniem pięścią adepci poznają o jeden poziom wcześniej. Czy w takim razie kosztują również mniej? Czy obi zenie kosztu wykupu działań w Mantok ma również wpływ na koszty przy tworzeniu postaci? Moim zdaniem nie powinno mieć to żadnego wpływu, ale dla pewności zadaje te pytania.

-11.Łączenie graczy: mam kilka własnych pomysłów, ale z chęcią posłucham i waszych rad. Jak skłonić postacie z zupełnie odmiennych środowisk, czy z zupełnie innymi celami do współpracy? Bez narzucania woli zwierzchników czy wspólnego wroga.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2010, 07:36 przez crik, łącznie edytowano 2 razy
crik
 
Posty: 4
Dołączył: 26 lut 2010, 18:51

Re: PYTANIA OGULNE I WSZELAKIE

Postprzez Misiekh » 31 mar 2010, 14:03

Wrota: z tego co wyczytałem to w każdym systemie planetarnym znajdują się jedne wrota. Czemu zatem w opisie stygmatu pisze że, każdy statek przylatujący z rejonów opanowanych przez symbionty jest prewencyjnie niszczony? Czyżby wrota w jakiś sposób sygnalizowały skąd nadchodzi połączenie ?

Tu w ogóle jest więcej niejasności. Np. w opisie pierwszych skoków przez Wrota jest wzmianka, jak to podróżnikom po uruchomieniu Wrót ukazał się układ Suthec. Czy rozumieć, że przez włączone Wrota widać układ, z którymi się połączyły? Ja bym zakładał, że jednak nie.
A co do meritum pytania - przyjąłbym, że z Wrót docelowego układu da się odczytać układ początkowy i na odwrót. Ale to jest 1 z tych szczegółów, których w podręczniku nie ma - i dobrze, bo można sobie samemu dorobić taką teorię, jaka jest najbardziej płodna fabularnie :)

-2.Shatra: jak rozumiem jest to efekt którego doświadczało się przelatując przez wrota, nie ma jednak opisu tego co było „między” wrotami, ani jak długo taka podróż trwa. Co więcej, czy teraz gdy używa się „wygłósaczy shatry” sama podróż między wrotami jest w jakiś sposób odczuwalna?

Znowu temat do wymyślenia samemu, na potrzeby fabuły. Ja zwykle przyjmowałem, że "pomiędzy wrotami" jest miejsce bez czasu i przestrzeni, najbliższe Wszechstwórcy. I stąd też brała się Sathra :)

-3.Psjonika/Teurgia: rozumiem w jaki sposób nabyć ją podczas tworzenia postaci, jak jednak gracz może rozwinąć w sobie takie zdolność podczas gry? Nie pytam się tu o aspekt fabularny (choć chętnie usłyszę wasze pomysły), a o mechanikę takiego procesu (jakie PD do rozwinięcia Psjoniki/Teurgi na 1poz. , czy wykonywać jakieś rzuty, itp.). Ponadto co się dzieje z dziwem takiej osoby (jak wiadomo dziw dla władających „mocą” i dla tych co nie maja takich zdolności przy tworzeniu postaci określa się z innych współczynników)?

Dziw bym zostawił na poziomie postaci bez Psi/Teurgii. Natomiast co do nabycia samej umiejętności - przyjąłbym liczbę PD odpowiadającą najtańszemu z opisanych w podręczniku awansów albo pomniejszył w zamian inną cechę (na zasadzie "coś za coś"), albo dał za darmo, ale przywalił identyczną ilość Cienia. Zależy od fabuły.
Fabularnie jest mnóstwo możliwości, poprowadź z 5 sesji a na pewno parę razy nawinie Ci się okazja, by poprowadzić fabułę w takim kierunku :)

4.Dokumenty: czy według was istnieje coś takiego w świecie GS? Jeśli tak to jaką mają formę? A jeśli nie to w jaki sposób funkcjonuje aparat państwowy?

Kolejne pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi w podręczniku :)
Dokumenty muszą istnieć, wielkie państwo nie może istnieć bez dokumentów. Co do ich formy, to przyjąłbym że wielkie miasta i najważniejsze ośrodki dużych instytucji posługują się maszynami myślącymi, sieciami, bazami danych, podczas gdy parafie, drobni szlachcice, domy kupieckie - dokumentami papierowymi. Luksusowe sklepy mogą nawet akceptować karty kredytowe :)
Jakby się zastanowić, to można dojśc do wniosku, że dane z sieci komputerowych powinny być dublowane na papierze, w tradycyjnych archiwach -rozpad komputerowego systemu ubezpieczeń społecznych, który doprowadził do upadku II Republiki, pewnie nauczył ludzi ostrożności :)


-5.Feniksy: czyli kasa, w jakiej formie istnieją? Tylko materialnej, czy może jest też ich zapis elektroniczny? W jaki sposób wyglądają gigantyczne transakcje finansowe (np. zakup statku)?, wątpię by opierały się na wekslach.

J/w - obstawiam, że wielkie transakcje są prowadzone w formie elektronicznej, a małe kwoty wydaje się w gotówce. Taki układ jak obecnie w rzeczywistości wydaje się pasować :)

-6.Poziom Technologiczny:(...)

O rany ;) Trochę w GS grałem, ale przypadki, gdy użyłem zasad dotyczących PT, zliczyłbym na palcach jednej ręki... IMO bezużyteczny bajer, po co się babrać w takich detalach? Mechanika GS i tak potrafi zajmować sporo czasu, zwłaszcza w walce. Nie ma sensu trzymać się jej zbyt ściśle.

-7.Statki kosmiczne: czy ktoś kto ma powiedzmy 10 kierowania statkami kosmicznymi, ale załóżmy 3 Techniki, powinien pilotować taki pojazd z modyfikatorami do testów?

Nie wydaje mi się. Można być dobrym kierowcą nie wiedząc nic o budowie silnika auta albo świetnym pilotem, nie znając planów hydrauliki podwozia samolotu ;) Kierowanie statkami kosmicznymi to umiejętność, która zapewnia też wiedzę techniczną konieczną do kierowania statkiem. Pilot nie naprawi silnika skokowego, ale to mu nie przeszkadza manewrować na orbicie albo cumować do stacji kosmicznej.

W takim wypadku jaki PT powinien mieć statek kosmiczny (znalazłem opis PT poszczególnych części, ale całego pojazdu już nie)? Ile Techniki powinien mieć przeciętny pilot z gildi przewoźników?

Znowu - ma to jakieś znaczenie? Nigdy się tym nie przejmowałem :)

-9.MOC: gdzie znajdę jakieś bardziej szczegółowe informacje o Antynomi i 10poz. Psjoniki/Teurgi? Czy ktoś mógłby przybliżyć może te tematy dokładniej niż w podręczniku głównym?

Bodajże w podręczniku "The Dark Between the Stars". Antynomia tam z tego co pamiętam jest, 10 lev Psi/Teurgii nie pamiętam. W Polsce TDBtS, niestety, nie wydano.

-8.Cien: w opisie 9 poziomu cienia stoi: „Mroczne Alter Ego zaistniało już nieodwołalnie – nic nie pomoże obniżyć wartości Cienia (za to powrót do 9 poziomu zakończy się powstaniem kolejnego Mrocznego Alter Ego)”. Jak rozumieć ten wers? Czy za każdym razem gdy postaci powinien się podnieść poziom Cienia powstaje „sobowtór”, ale cień pozostaje na poz. 9 (nie ma wyższych, 10poz. Mocy Cienia?)? Czy na pewno nie ma sposobu obniżenia tak wysokiego Cienia (czy jak zwykle to jest pod osąd narratora)?

Ja bym rozumiał tak: powstaje Mroczne Alter Ego (MAE ;) ) jako odrębna postać, której Cień wynosi 9. Cień postaci gracza spada do 0. Nic nie może obniżyć Cienia MAE. Jeśli postaci gracza znowu zacznie rosnąć Cień, to wszystko zaczyna się znowu. Jeśli cień BG osiągnie 9, powstaje kolejne MAE.
Każde MAE będzie prześladować postać gracza :D

-11.Łączenie graczy: mam kilka własnych pomysłów, ale z chęcią posłucham i waszych rad. Jak skłonić postacie z zupełnie odmiennych środowisk, czy z zupełnie innymi celami do współpracy? Bez narzucania woli zwierzchników czy wspólnego wroga.

Jak się zupełnie nigdy wcześniej nie spotkały, nie są krewnymi, nie mają wspólnych znajomych... to ciężko. Ja bym nie poszedł na koniec świata i jeszcze dalej z kimś, z kim nie mam nic wspólnego ;)
W GS aż się prosi rozpoczęcie od rozkazu seniora. Zbiera hrabia sobie ekipę i posyła w misję. A po pierwszej sesji pójdzie już z górki.
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa

Re: Pytania ogólne i wszelakie

Postprzez Chitos » 31 mar 2010, 20:46

Będzie offtop ale razi. Popraw orta w temacie bo jeszcze nam Wiedźma na zawał zejdzie. I obejdzie się bez caps-locka.
Porozmawiajmy o życiu, śmierci i syntezie chlorku cyny z pierwiastków.
http://www.lastfm.pl/user/Chitos_
Avatar użytkownika
Chitos
 
Posty: 349
Dołączył: 20 maja 2007, 14:37
Lokalizacja: Poznań

Re: Pytania ogólne i wszelakie

Postprzez crik » 3 kwi 2010, 15:21

Chitos – dziękuje za zwrócenie uwagi, pisałem ten tekst w przerwie w pracy „na szybko”.
Swoja drogą dziwna sprawa, ponieważ korzystałem wtedy z worda a tego błędu mi nie poprawił.

Misiekh – dziękuje za odpowiedz na moje pytania, widać moje pytania nie były jednak tak bezpodstawne jak mi się zdawało.
Muszę jednak kilka rzeczy wyjaśnić (gdyż nie dawają mi spokoju):

-ad2: Myślałem o wprowadzeniu do gry motyw z zepsutym wytłumiaczem shatry i poprowadzeniu mini przygód w przestrzeni pomiędzy wrotami (coś w rodzaju efektu „tornada” z Neuroshimy).
Dlatego tez pytałem się o to jak długo jest się w przestrzeni między wrotami i czy jest się wtedy świadomym?

-ad6/7: Jestem graczem, który w każdym RPG'u wybiera postacie techniczne (czy to kowali w fantasy, czy tez wszelakiej maści techników w futurach), przez to też, jako narrator mam pewne „zboczenie” w tym kierunku.
Zatem interesują mnie wszelkie informacje o technice i jej mechanika w grze.

-ad8: Czy jeżeli gracz straci „nagle” cały cień nie będzie to dla niego zbyt dużym prezentem? Mimo iż zyskuje MAE?

-ad11: Wiem już, kim będą moi gracze: Inżynier z gildii; przewoźnik z gildii; Wojownik z bractwa wojennego; wojownik/szlachcic z rodu hazat.
crik
 
Posty: 4
Dołączył: 26 lut 2010, 18:51

Re: Pytania ogólne i wszelakie

Postprzez Misiekh » 3 kwi 2010, 15:59

-ad2: Myślałem o wprowadzeniu do gry motyw z zepsutym wytłumiaczem shatry i poprowadzeniu mini przygód w przestrzeni pomiędzy wrotami (coś w rodzaju efektu „tornada” z Neuroshimy).
Dlatego tez pytałem się o to jak długo jest się w przestrzeni między wrotami i czy jest się wtedy świadomym?

W jakimś stopniu na pewno jest się świadomym, skoro odczuwa się efekt Sathry. A to, w jakim dokładnie stopniu i jak długo, to już jest decyzja MG :). Jeśli chodzi o czas, to nie ma problemu - zawsze można przyjąć, że podczas skoku mają miejsce jakieś paradoksy czasowe. Tak więc pomimo że statek przeskakuje w ułamku sekundy, dla postaci na nim może minąć dowolna ilość czasu pomiędzy tym ułamkiem sekundy a nieskończonością. Oczywiście w 99,99% przypadków będzie to tylko króciutka chwila, ale pomyśl jakie możliwości fabularne tworzy ta pozostała 0,01% :) Najpierw gracze usłyszą opowieści kosmicznych żeglarzy o statkach, które weszły we Wrota, a ich załogi postarzały się o 50 lat w ułamku sekundy itp. A potem gracze sami utkną w przestrzeni między Wrotami :)

-ad6/7: Jestem graczem, który w każdym RPG'u wybiera postacie techniczne (czy to kowali w fantasy, czy tez wszelakiej maści techników w futurach), przez to też, jako narrator mam pewne „zboczenie” w tym kierunku.
Zatem interesują mnie wszelkie informacje o technice i jej mechanika w grze.

Spoko, mi to nigdy nie było po prostu potrzebne. Tylko ostrzegam, że w praktyce mechanika GS (zwłaszcza walka) potrafi być czasochłonna, więc lepiej ją upraszczać gdzie się da.

-ad8: Czy jeżeli gracz straci „nagle” cały cień nie będzie to dla niego zbyt dużym prezentem? Mimo iż zyskuje MAE?

Ale dlaczego? Przecież gdy BG ma cień powiedzmy 7, to ten cień nic mu nie robi poza tym, że raz na jakiś czas może się aktywować i działać przeciwko BG. Gdy jest nieaktywny, nic złego z jego posiadania nie wynika.
A utworzenie MAE oznacza, że cień o lvl 9 będzie działał przeciwko BG non stop, czy to będąc obok, czy knując intrygi na drugim końcu Cesarstwa. Ma te same umiejętności i cechy co BG, jest jego złym bratem bliźniakiem. Na dobrą sprawę może myśleć dokładnie jak BG, więc może się zdarzyć, że będzie wkraczał do akcji w najbardziej niebezpiecznych i dramatycznych momentach, by utrudniać życie BG (a nie losowo, jak cień przed powstaniem MAE).
Jak dla mnie to to nie jest prezent, tylko upupienie BG - zamiast wroga aktywującego się w losowych momentach dostaje wroga aktywnego non stop :)

-ad11: Wiem już, kim będą moi gracze: Inżynier z gildii; przewoźnik z gildii; Wojownik z bractwa wojennego; wojownik/szlachcic z rodu hazat.

Wciąż uważam, że w feudalnym świecie GS najprościej ich połączyć w team dzięki rozkazowi zwierzchnika. I przynajmniej nie będzie tej klasycznej, głupiej sceny z wielu RPG, gdy zupełnie obce sobie osoby spotykają się w knajpie, po czym nagle ruszają w świat jak muszkieterowie, jeden za wszystkich, wszyscy za jednego :D
Oglądałeś "Gamers"? "You seem trustworthy, will you join us?" :D
Ewentualnie (bardzo ewentualnie) można ich połączyć wspólnym niebezpieczeństwem w pierwszej sesji. W przypadku takiego zestawu postaci najprościej chyba by było, gdyby lecieli małym, czarterowym jachtem, który zostałby napadnięty albo przez symbiontów, albo np. vuldrockich piratów. W pierwszym wypadku musieliby odkryć, kto został zarażony (a wszyscy pasażerowie oczekiwaliby tego właśnie od nich, no bo w końcu wojownik z bractwa na pewno ich obroni, Hazat nie da się zostawić z tyłu, a pilot jest 1-szym oficerem i kapitan wyznaczył go od tego zadania; inżynier mógłby być kumplem pilota, trochę jak Chewbacca i Han Solo ;) ), w drugim mogliby zostać wzięci jako zakładnicy i starać się uciec. Czyli śledztwo vs dungeon crawl, zależy co gracze lubią.
Jeśli statek doznałby takich uszkodzeń, że długo nigdzie nie poleci, to wszyscy są bezrobotni i mogą wspólnie szukać przygód, zaprawieni już w boju :)
Avatar użytkownika
Misiekh
 
Posty: 2289
Dołączył: 20 kwi 2004, 15:25
Lokalizacja: Wawa


Powrót do Gasnące Słońca

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 22 kwi 2018, 19:13 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron