EDYCJA 4.0

Dział o najpopularniejszej grze fabularnej.

EDYCJA 4.0

Postprzez Dalien » 3 sty 2008, 00:01

Piszcie tu wszystkie znane zmiany i opinie o nadchodzącej ed. 4.0
Ostatnio edytowano 4 sie 2008, 13:18 przez Dalien, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Dalien
 
Posty: 605
Dołączył: 29 gru 2006, 22:45
Lokalizacja: Buk/WlkWs

Postprzez naimad » 3 sty 2008, 16:27

Hm... ledwo w Polsce ukazuje się 3,5, a na zachodzie już trąbią o edycji czwartej :D. Cóż, zainteresowałem się tym trochę, i z tego co wiem, w czwartej edycji D&D jakichś kolosalnych zmian w grze nie będzie. Zmiany oczywiście zajdą, ale nie odwrócą do góry nogami całego systemu :).

Wiadomo mi też, że na zachodzie premiera czwartej edycji odbędzie się w maju, ogólnie w 2008 ma się ukazać kilka najbardziej podstawowych podręczników do gry, w tym podobno Forgotten Realms Campaign Setting. Informacji można zasięgnąć na oficjalnej stronie dedeka, www.wizards.com

Cokolwiek by nie powiedziec, w Polsce edycja 3,5 pachnie jeszcze nowością. Dlatego też nie ma co się nastawiać na rychłe wydanie kolejnej edycji... w każdym razie nie wierzę, by miało to nastąpić w ciągu najbliższych trzech lat.
www.bezkompleksow.com.pl Energia. Pasja. Polska.
Avatar użytkownika
naimad
 
Posty: 2927
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Kraina Podziemnych Pomarańczy

DnD 4ed.

Postprzez BajMic » 9 sty 2008, 16:07

[Niepewne źródła.]

Czarodzieje będą mogli mieć krytyczne w czarach. Będą mieli czary na spotkanie, zamiast na dzień (tzn. przerwę między odpoczynkami).

Nie będzie takiej samej kosmologii. Do podstawowych ras dodadzą coś w stylu pół-smoków oraz diabelstwa (co jest odbierane gdzieniegdzie jako Furry).

Oprócz Wizarda będzie jeszcze Warlock - czarujący o podejściu ,,I nuke things".

Aby Forgotten bardziej pasował do nowego systemu czarów, Cyrik zabije Mystrę i Osnowa się posypie.
Avatar użytkownika
BajMic
 
Posty: 19
Dołączył: 17 kwi 2005, 20:17
Lokalizacja: Elbląg

Re: DnD 4ed.

Postprzez Rizzen » 10 sty 2008, 00:07

BajMic napisał(a):[Niepewne źródła.]
Aby Forgotten bardziej pasował do nowego systemu czarów, Cyrik zabije Mystrę i Osnowa się posypie.

Muahaha :D :D :D Koniec tej znienawidzonej przeze mnie Mystry? Czy to możliwe? :) Hehe, Splot się posypie, ale Cienisty Splot pozostanie nienaruszony o ile pamiętam zasady? Pożyjemy, zobaczymy.
Oloth zhah tuth abbil lueth ogglin
Avatar użytkownika
Rizzen
 
Posty: 127
Dołączył: 5 sty 2005, 16:51
Lokalizacja: Menzozberranzan

Postprzez Gris » 26 sty 2008, 18:00

- zmiany w nowej edycji są "ewolucyjne" a nie "rewolucyjne" czyli na inną grę nie ma co liczyć.
- Bazowym światem będzie jakiś abstrakcyjny, neutralny setting.
- Nastwienie edycji na figurki.
- przyśpieszenie i uproszczenie rozgrywki - krótsze walki, mniej strategii. Podobno ma być jeden atak w rundzie za czym pójdzie osłabienie magii.
- magia na zasadzie teraźniejszej psioniki.
-wojownik jako klasa ma być bardziej nastawiony na walkę wybranym na początku orężem, każda broń ma być inna pod względem różnych efektów (wspomniano tylko o uniwersalności miecza, sile miecza dwuręcznego i przebijaniu klasy pancerza przez włócznię).
- Magowie mają być przydatni nawet po wypstrykaniu czarów. Zapewne wiązać się to będzie z dalszym osłabieniem magii.
- Walka:
1. Jeden atak. Tak tak już słyszę te krzyki:D Ale za pomocą atutów można to wyeliminowaćVery Happy Są walki w dwoma broniami (-5 do testów, -2 do testów, brak kar! - przy trzecim atucie). Za dwa ataki mamy karę -5 do wszystkich ataków, za trzy -10 do wszystkich.
2. AoO. Nadal istnieją na identycznych zasadach jak teraz. Z tym, że akcje, które go prowokują zostały zawężone!
3. Doszła swift action jedna na rundę. Oprócz tego brak 1.5m kroku oraz przejrzyste zasady. Np.: zwarcie nie powoduje AoO. Trzeba mieć atutu, żeby wejść w doskonalsze zwarcie (to pierwsze daje tylko karę -2 do ataku). Potem jest wybór co robić w zwarciu - przewracać, zadawać obrażenia (na to trzeba wybrać atuty!).

Klasy:
1. Rozwój klas opiera się na dodatkowych featach i talentach.
Co poziom naprzemiennie dostaje się atut, potem talent i tak przez 20 poziomów. A talenty są specjalistyczne dla każdej klasy! (dla przykładu talenty to: sneak attack, weapon specjalization itp! czyli dawne zdolności klasowe, które możemy teraz wybierać dowolnie!!!).

Magia:
1. W Tome of Battle jest coś co zwie się Manewrami dostępne tylko dla klas z tej księgi wprawdzie, ale... Manwery mają działanie podobne do czarów! Zaklinają oręż w ognisty na rundę, wydłużaj jego zasięg, ogłuszają itp Po prostu coś pięknego.

Jak do tego dodać już oficjalne informacje o rasach, które mają progres na poziomy, który łączy się z awansem w klasie to wychodzi piękna kombinacja! Rodzaje broni dające różne możliwości (np.: włócznia przebijające pancerze wroga)...

1. Osiem klas podstawowych - Fighter, Cleric, Rogue, Wizard, Ranger, Paladin, Warlock, Warlord

2. Wspólny dla wszystkich klas rozwój, to jest ten sam Bazowy Atak, Rzuty Obronne, Klasa Pancerza. Atuty i talenty mogą to jednak zmienić.

3. Klasy są 30 poziomowe.

4. Brak klas prestiżowych. Zamiast tego na 11 i 21 poziomie dostępne sa dodatkowe moce (tzw. paragon path na 11 i heroic destiny na 21).

5. Klasy bardziej zrównoważone, całkowicie zmieniony system czarowania.

6. Każda klasa ma swoje moce, które można użyć at-will (w dowolnej chwili), per encounter (na walkę), per day (na dzień); dodatkowo magowie i kapłani dostają rytuały.

7. Magowie nie mają szkół i moga bez problemu rzucać czary w płytówkach.

8. W podstawce są Tieflingi, chociaż to troszkę inna rasa niż ta z 3.0/3.5. Elfy dzielą się na elfy i na eladriny, i sa przynajmniej tak wysokie jak ludzie. Halfingi urosły i dostały zapożyczalską cechę kenderów. Gnomy wyleciały, bo nikt ich nie lubi. Rasy nie posiadają już darkvision, a krasnoludzy straciły swoją karę do charyzmy. LA też wyleciało.

9. Wylatuje pełna akcja. Co za tym idzie, jezeli masz dwa czy trzy ataki, możesz je wykonać przed, jak i po normalnym swoim ruchu.

10. Mniej przedmiotów magicznych. Tworzenie przedmiotów nie wymaga też płacenia w pedekach.

11. Wyleciały wszystkie zdolności zabijające z miejsca, jak wszelkie paluchy śmierci czy podobne.

12. Prawie każdy czar wymaga rzutu na trafienie, i można zadać nim krytyka. Tarcze więc bronią przed kula ognistą.

13. Walki na większą skalę. 4 osobowa grupa 1-szo poziomowych bohaterów powinna sobie poradzić z paczką 12 goblinów.

14. Challenge Rating poszło w piach.

15. Będzie najprawdopodobniej walka społeczna.

16. Zmiana w charakterach. Najprawdopodobniej będą tylko trzy - Good, Unaligned, Evil. Paladyn nie musi być dobry.

17. Lista umiejętności skróci się o połowę.

Za jakiekolwiek powtórki przepraszam, wybierałem informacje.
Gris
 
Posty: 26
Dołączył: 31 gru 2006, 00:28


Powrót do Dungeons & Dragons

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 22 kwi 2019, 09:20 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron