Set-Siewca plag, pustynny ojciec (ZC)

Masz jakiś pomysł na przygodę do dowolnego systemu? Potwora? Przedmiot? Postać lub tego typu dodatki? Podziel się nim z nami!

Set-Siewca plag, pustynny ojciec (ZC)

Postprzez Alchemik » 2 paź 2014, 01:57

Set to z wyglądu wysoki na cztery i pół metra człowiek, z głową mrównika. Jego skóra jest matowo-grafitowa, oczy zaś świecą jadowitą czerwienią. Ubrany jest w misternie zdobioną zbroję z metalu podobnego do tego, którego istoty z głębin używają do tworzenia swojej wspaniałej biżuterii. Nosi też ze sobą berło, którego zaatakowany używa jako maczugi.
Kult: Set jest starszym bogiem. Niegdyś czczony w egipskim mieście Ombos, jako bóstwo pustyni i obrońca słońca, teraz nie ma zorganizowanego kultu wśród ludzi (lecz cześć mogą mu całkiem nieświadomie oddawać sataniści), ale księgi mitów mówią, że czczą go wężowi ludzie (którzy czczą jego podobnego do wielogłowej hydry awatara), ludzie jaszczury z Bezimiennego Miasta, a także Nuhh-Ke, rasa będąca jego pomiotem, zamieszkująca pustynie obecnego Egiptu.
Historia: Nie każdy ze Starszych Bogów szukał zwady z młodszą generacją bogów. Podczas gdy większość z nich postanowiła pozbawić Azathotha rozumu i uwięzić Przedwiecznych, Set i kilku innych bogów oponowali temu pomysłowi (stąd też później w wielu mitologiach ludzi motywy bogów-tricksterów, którzy knuli przeciwko innym bogom). Został z tego powodu, wraz ze swoim pomiotem i kilkoma sojusznikami wygnany z Elysii. Set zdając sobie sprawę, że jego bracia i siostry nie mogą go uwięzić, tak jak Przedwiecznych, osiadł na bardzo starej planecie, M'uzuthel, na granicy między pustką a wszechświatem, by wspierać powrót straszliwych popleczników.
Wiele osób w dzisiejszych czasach nieświadomie pracuje dla Seta. Maklerzy giełdowi, szefowie korporacji, a także osoby o dużej ambicji i zainteresowane okultyzmem mogą znaleźć się pod działaniem potężnego bóstwa. Szansa na to, że Set wybierze kogoś kto para się wyżej wymienionymi sprawami wynosi 1% (Strażnik Tajemnic powinien rzucić kostką przed rozpoczęciem gry, by ustalić, czy któryś z graczy będzie pod działaniem Seta). Jeżeli Set dostrzeże taką osobę, by móc wniknąć do jej umysłu musi skonfrontować jej INT ze swoim. W przypadku nieudanej próby Set już nigdy nie zainteresuje się tą osobą, a jeżeli uda mu się, to przez 1k20 miesięcy będzie zsyłał tej osobie inspirujące sny, które naprowadzą ją do stworzenia jakiejś idei, bądź założenia nowego kultu Przedwiecznych.
Nuhh-Ke: Pomioty Seta, które wyglądają jak mniejsze kopie swego stwórcy, z tą różnicą, że ich skóra zachowuje się jak u kameleona, dzięki czemu Nuhh-ke mogą ukrywać się na tak na pustyni, jak i w oazie, będąc niewidzialne dla ludzi. Badacze, jeżeli oczywiście są sługami Seta mogą próbować użyć zaklęcia przyzwania/spętania Nuhh-Ke, jednak potrzebują do tego pieczęci wyrzeźbionej w szlachetnym kamieniu. Koszt zaklęcia (z pieczęcią) wynosi 7 punktów magii i ma standardowe szanse powodzenia. W przypadku braku takiego amuletu, koszt wynosi 14 punktów magii i ma tylko 45% szans na przyzwanie stwora. Zaklęcie jest skuteczne tylko, jeżeli rzucono je w Afryce północnej. Utracone punkty poczytalności za rzucenie zaklęcia to 1/1k6 (z pieczęcią wynosi 0/1k2), zobaczenie zaś Nuhh-Ke powoduje utratę 1k2/1k6 pkt. poczytalności (pieczęć powoduje, że osoba nosząca ją jest pobłogosławiona przez Seta i nie traci poczytalności na widok dziecka Seta i jego samego (ale innych istot już tak), póki nosi medalion). Warto nadmienić, że Nuhh-Ke są istotami równie emocjonalnymi jak psy, więc raz ''zaadoptowane'' mogą przywiązać się do badacza na stałe (szansa na to wynosi 20%).

Pieczęć Seta: Medalion rzeźbiony wyłącznie przez kapłanów bóstwa, to skomplikowany symbol, który najczęściej jest tworzony na szlachetnym kamieniu bądź metalu. Nie jest znany dokładny sposób wykonania, dlatego Badacze nie mogą sami zrobić tego amuletu jak to jest w przypadku innych magicznych przedmiotów, ale to Strażnik powinien sprawić, by gracze natknęli się w czasie sesji na niego.

Nuhh-Ke- Ukochane dzieci Seta
SIŁA 2k6+4 śr 10-11
KONDYCJA 2K6+2 śr 10-11
BUDOWA CIAŁA 2k8+4 śr 12-13
INTELIGENCJA 4k4 śr 13
MOC 1k10+6 śr 12
ZRĘCZNOŚĆ 1k10+4 śr 10
Szybkość 10
WT 11-12
Broń: paszcza 30% 1k6, pazury 55% 1k6, ogon 30% 1k3
Pancerz: 3 pkt. cienistej skóry, ponieważ Dzieci Seta znajdują się fizycznie między wymiarami.
Czary: Przyzwanie/Spętanie Piasecznika, Przyzwanie Seta
Utrata PP: 1k2/1k6

Przyzwanie Seta: Zaklęcie jest możliwe do rzucenia w każdym jałowym miejscu, które jest pustynią (więc bieguny także), potrzebna jest także do przeprowadzenia go także pieczęć Seta . W ceremonii powinno uczestniczyć więcej niż 5 osób, bowiem, by ściągnąć Seta potrzeba aż 30 Punktów magii. Co rundę od każdej osoby jest pobierane 1k10 pkt magii. Jeżeli jakaś osoba zemdleje, rytuał nie zadziała. Szansa na udane przyzwanie wynosi 01-96. Set pojawi się po 1k3 rundach od przyzwania i gdy przybędzie należy uważać na jego gniew, bowiem nie lubi gdy zakłóca mu się spokój. W przeciwieństwie do większości bóstw, bardzo rzadko wybiera ludzką ofiarę do spożycia. W zamian jednak może na stałe pozbawić któregoś z przyzywających 1k8 pkt magii, więc należy uważać. Szansa na taką zamianę wynosi 20%. Warto także zauważyć, że niekiedy, zamiast Seta, na wezwanie przybędzie Nyarlathotep pod postacią tego boga. Nie jest wiadomym, czemu tak się dzieje, ani jaka umowa łączy te dwie potęgi, lecz należy uważać, bowiem Nyarlathotep w przeciwieństwie do starszego boga nie dotrzymuje obietnic, lub straszliwie je przekręca, na zgubę przyzywających. Szansa na to wynosi zawsze 2%.


Set (forma normalna)
SIŁA 50
KONDYCJA 50
BUDOWA CIAŁA 22
INTELIGENCJA 55
MOC 45
ZRĘCZNOŚĆ 30
Szybkość 20
MO: +4k6
WT 36
Broń: Paszcza 60% 1k10+ MO, Berło 90% 2k10+MO, trująca plwocina 20% 1k6 (efekty jak po zatruciu arszenikiem, tylko, że wolniej działające)
Pancerz: 5 pkt. zbroi
Czary: Wszystkie czary przyzwania/spętania pomniejszych istot.
Utrata PP 1k8/1k20

Set (wielogłowy wąż)
SIŁA 60
KONDYCJA 100
BUDOWA CIAŁA 150
INTELIGENCJA 55
MOC 45
ZRĘCZNOŚĆ 40
Szybkość 25
MO:+1k20
WT 125
Broń: paszcze 60% 1k10+MO (należy rzucić 1k5+2 by sprawdzić iloma paszczami zaatakował Set), ogon 60% 1k8+MO, zastrzyk jadu 20% 1k6 (efekty jak po zatruciu arszenikiem, tylko, że wolniej działające)
Pancerz: 8 pkt. wężowej łuski
Czary Przyzwanie spętanie wężowego człowieka, a także wszystkie związane z tą rasą.
Utrata PP: 3k10

Chciałem się przywitać, dawno mnie tu nie było :) .
EDIT: Zedytowałem błędy i naprawiłem współczynniki. Oceni ktoś może? 8)
Alchemik
 
Posty: 6
Dołączył: 27 sty 2011, 16:01

Re: Set-Siewca plag, pustynny ojciec (ZC)

Postprzez Jok » 20 paź 2014, 10:44

Całkiem niezle :) Kilka rzeczy do poprawki, ale to drobiazgi.
A przy okazji witaj :D
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań

Re: Set-Siewca plag, pustynny ojciec (ZC)

Postprzez Alchemik » 20 paź 2014, 23:18

Pewne błędy mogą występować ponieważ bazowałem na podręczniku z 5 edycji, który jest moim zdaniem najlepszy (podobno 7 edycja ma inny system tworzenia postaci i wielu ludzi zostaje przy 5-6). Przez trzy lata nieobecności nazbierało się mi nieco pomysłów, tylko muszę wszystkie notatki ze strychu odnaleźć :D .
Apropo, wiem że nieco nie na temat piszę teraz, ale orientujesz się co to są Doele? W ''Szepczącym w Ciemnościach'' Występuje cytat:
Została przedemną odsłonięta sama istota Doels, a także sama istota (ale nie źródło) Hounds of Tindalos.

Na angielskiej wiki piszą tylko, że to małe mięsożerne żywiątka, ale znowu na polskim forum o HPL piszą że to może być tylko kolejna aluzja do Dholi.
Alchemik
 
Posty: 6
Dołączył: 27 sty 2011, 16:01

Re: Set-Siewca plag, pustynny ojciec (ZC)

Postprzez Jok » 21 paź 2014, 19:34

angielskiej wiki piszą tylko, że to małe mięsożerne żywiątka, ale znowu na polskim forum o HPL piszą że to może być tylko kolejna aluzja do Dholi.

Wg mie tez. Zwlaszcza ze moze to byc ich nazwa poprostu w innym dialekcie.
Ja przyznam ze jak dla mnie dwie obecne polskie edycje ZC sa praktycznie takie same, a najnowszy podrecznik to raczej proba na nowo zainteresowania kolejnego pokolenia graczy, niz faktycznie nowa edycja.
I need someone to show me the things in life that I can't find
I can't see the things that make true happiness, I must be blind
Avatar użytkownika
Jok
 
Posty: 3875
Dołączył: 19 kwi 2004, 12:36
Lokalizacja: Otchłań


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 17 paź 2018, 18:51 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka