Cechy, umiejętności, sprzęt itd.

Moderator: Diabellus

Cechy, umiejętności, sprzęt itd.

Postprzez Gedeon » 26 wrz 2013, 15:20

CECHA WIODĄCA
Wybieramy jedną z trzech. Cecha ułatwia dokonywanie określonych czynności, a także daje pewne bonusy.
1. Kondycja - tężyzna fizyczna, siła, budowa, wytrzymałość itd. Zwiększa punkty życia, pozwala używać ciężkich przedmiotów.
2. Zwinność - zręczność, zdolności manualne, szybkość, refleks. Zwiększa mi.n szansę na trafienie i unik.
3. Umysł - inteligencja, mądrość, siła woli. Zwiększa m.in. szansą na udane rzucanie zaklęć.

UMIEJĘTNOŚCI
Na początku wybieramy dwie. Przy awansach na następne poziomy będzie można wybrać nową umiejętność, albo podnieść starą do poziomu drugiego. Zakresy umiejętności mogą się częściowo pokrywać - przykładowo zarówno Technika jak Złodziejstwo pomoże w otworzeniu zamku, zarówno Złodziejstwo, jak Sztuka Przetrwania ułatwi skradanie, zarówno Sztuka Przetrwania, jak Alchemia pozwoli znajdować zioła itd.
Walka wręcz - zwiększa umiejętności w zakresie posługiwania się wszelkiego rodzaju bronią białą.
Walka bronią dystansową - zwiększa umiejętności w zakresie posługiwania się bronią atakującą na dystans, jak łuki, kusze, proce, broń palna.
Walka dwiema broniami - umożliwia efektywne posługiwanie się dwiema broniami białymi na raz.
Wytrzymałość - zwiększa punkty życia.
Sztuka przetrwania - zwiększa zakres wiedzy i zdolności w takim zakresie, jak np. tropienie, znajomość ziół, oswajanie zwierząt.
Alchemia - pozwala wyszukiwać zioła i tworzyć z nich mikstury.
Złodziejstwo - ułatwia wszelkie akcje wymagające sprytu i skrytości, jak np. kradzież kieszonkowa, czy włamywanie się.
Technika - ułatwia obsługę wszelkiego rodzaju mechanizmów.

SPRZĘT
Sprzęt "mechanicznie" jest określany dosyć ogólne. Np. ja doskonale wiem, że inaczej walczy się szablą, inaczej mieczem, a jeszcze inaczej rapierem - ale na użytek tej prostej mechaniki, którą stosuje wszystkie one liczą się jako "Broń jednoręczna" i tyle. Oczywiście, nie stoi na przeszkodzie fabularnym, klimatycznym opisom - tak np. gracz może napisać "Usypiacz - rodowy długi miecz mojego klanu o ostrzu zdobionym runami (broń jednoręczna, +1)."
To podkreślone, to koszt zakupu. Każda postać zaczyna ze 120 denarami.

Broń i pancerze
Broń jednoręczna 20
Broń dwuręczna (broń dwuręczna zadaje większe obrażenia, ale uniemożliwia korzystanie z drugiej broni lub tarczy) 30
UWAGA: Bronie jednoręczne i dwuręczne występują jako bronie obuchowe i sieczne. Broń dwuręczna występuje dodatkowo jako broń drzewcowa.
Lekki pancerz (np. jakaś skórznia) 15
Ciężki pancerz (kolczuga, zbroja płytowa itd.) 40
Tarcza 15
Broń dystansowa lekka (łuk, proca itd) 15
Broń dystansowa ciężka (np. kusza - zadaje zwiększone obrażenia, ale trzeba ją długo ładować) - 25
Broń palna - pistolet (trzeba długo ładować, zadaje zwiększone obrażenia, może ulec awarii, można trzymać jedną ręką) - 40
Amunicja 10 za 20 sztuk
Dodatkowo każda broń i pancerz mogą wystąpić w wersji ulepszonej - co oznacza, że jest to egzemplarz wysokiej jakości, albo poddany działaniu magii. Ulepszenie +1 zwiększa koszt o 100, ulepszenie +2 o 200.

Sprzęt magiczny
Czyli przedmioty zwiększające szansę na rzucenie zaklęcia, albo na odparcie czaru - różdzki, talizmany i tym podobne. Przedmiot zwiększający o 1 umiejętność rzucania zaklęć/odporność kosztuje 90, o 2 - 220.

Eliksiry itd.
Zioła lecznicze - przywracają 1 punkt życia, ale nie w czasie walki (nieprzetworzone, potrzebują czasu, aby zadziałać) 5
Eliksir leczenia - przywraca 1 punkt życia 10
Eliksir uzdrowienia - przywraca 2 punkty życia 20

Ubrania
Łachmany 0
Normalne ubranie 15
Wystawne szaty 35

Inny ekwipunek do uzgodnienia.
Temat o mojej książce: viewtopic.php?f=21&t=3663
Gedeon
 
Posty: 47
Dołączył: 20 sie 2012, 18:12

Powrót do Materiały

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 25 maja 2019, 23:11 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA | Forum: PHPBB
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka

cron